مصاحبه با Day 1 Studios سازنده F.E.A.R. 3
 
بازی های رایانه ای AA77

مصاحبه زیر توسط سایت Eurogamer با آقای پارکر همیلتون (Parker Hamilton) طراح ارشد و آقای هاینز شولر (Heinz Schuller) كارگردان بازی F.E.A.R. 3 انجام شده است.


EG: عادت نداریم بازی Co-Opی ببینیم كه در آن دو بازیكن بیشتر از اینکه در كنار هم باشند، علیه هم هستند. چه اتفاقی می افتد وقتی پوینتمن (Point Man) و فتل (Fettel) در سمت و سوی مخالف هم قرار می گیرند؟


همیلتون: موضوع تحریك كننده فتل برای كنار هم مبارزه كردن، این است كه او می تواند دشمن را از پشت سنگر بیرون كشیده و انرژی آن ها را به دست آورد. در حالت دیگر، فتل می تواند دشمن را از سنگر بیرون كشیده و پوینتمن با شلیك به او، وی را بكشد. ولی در بعضی مواقع فتل می خواهد قدرت های دشمن را تصرف كند و اجازه نمی دهد پوینتمن او را بكشد. این نوعی دزدیدن شكار از هم است. توجه اصلی ما در امتیاز دهی مربوط به كشتن از طریق همكاری كردن است، ولی در بعضی مواقع می توانید امتیاز بیشتری با كشتن به صورت تك نفره به دست آورید كه این موضوع مثالی برای روابط عجیب این دو است. فتل می تواند به داخل جمع زیادی از AI برود و هر چقدر كه می خواهد بكشد، ولی باید حواسش به شریك خود باشد. چون اگر او زخمی شود، باید وی را ترمیم كند. در سمت دیگر، پوینتمن با قابلیت آهسته كردن زمان می تواند زمان بیشتری برای كشتن برای خود بخرد و یا نبردهای تن به تن ویژه ای داشته باشد. در نهایت پوینتمن و فتل می توانند با هم همكاری داشته باشند و این خیلی سرگرم كننده است.

EG: چطور تجربه ترس كه یكی از پایه های اصلی این بازی است، در بخش Co-Op كار می كند؟ آیا وقتی بازی را به صورت Co-Op بازی می كنید، هنوز ترسناك است؟


شولر: ما چه در بخش تک نفره و چه در بخش Co-Op یك سناریو داریم. ما صحنه های ترسناك و خفقان آور F.E.A.Rهای قبلی را فراموش نكرده ایم. كار با شخصی دیگر به جای تك نفره بودن، تجربه ای جدید است. ما همان حس و حال را نگه داشته ایم، ولی مسلما بازی كمی متفاوت جلوه می كند، چون این بار شخص دیگری هم در كنار شما است. در سمت دیگر، فتل به شخصه ترسناك است. مبارزه در كنار او كه همیشه در حال تولید مرگ است، صورتی جدید به بازی داده كه در بخش Co-Op هم قابل مشاهده است.


همیلتون: بعضی اوقات یكی از بازیكن ها شاید چیزی را ببیند و از یار خود می پرسد كه آیا او هم چنین چیزی را دیده یا نه. در این مواقع، نوعی ترس تك نفره ایجاد می شود كه مدام ذهن شما را مشغول می كند.


EG: بازی F.E.A.R همیشه یك تجربه منحصر بوده است. چرا اصلا تصمیم گرفتید آن را Co-Op كنید؟


شولر: می خواستیم تجربه ای جدید برای بازیكن ها خلق كنیم. این سومین نسخه از بازی است و می خواستیم المان هایی را اضافه كنیم كه مردم انتظار ندارند. بازی ها بیشتر به سمت چندنفره بودن پیش می روند و ما می خواستیم چنین تجربه ای را در این نسخه داشته باشیم. این تجربه ای چالش آور بود، ولی دوست داشتیم چنین چالشی را داشته باشیم تا یك تجربه ای جدید برای مردم به ارمغان بیاوریم.


EG: آیا بخش Split-Screen هم در بازی وجود دارد؟


شولر: ما هم Split-Screen و هم Co-Op به صورت Online را پشتیبانی می كنیم.


EG: در بخش تك نفره F.E.A.R. 3 شما فقط می توانید در نقش پوینتمن بازی كنید. چرا قابلیت انتخاب بین پوینتمن و فتل در بازی نیست؟


شولر: در حال حاضر ما فقط می توانید پوینتمن را برای بخش تك نفره تایید كنیم. در آینده وقتی به تاریخ عرضه نزدیك شویم، شاید اطلاعات بیشتری هم عرضه شود، ولی در حال حاضر برنامه این است.


EG: آیا می توان در حین بازی بین شخصیت ها سوئیچ كنیم؟


شولر: در حین بازی نمی توانید، ولی در ابتدای هر مرحله می توانید.


EG: آیا با افزودن بخش Co-Op می خواهید مخاطبان متفاوت تری را جذب بازی كنید؟


همیلتون: یكی از مسائلی كه در F.E.A.R 3 می خواستیم انجام دهیم، این بود كه همان مسیری را طی كنیم كه مخاطبان اصلی دوست دارند. از طرفی امیدوار بودیم كه این عنوان را ارتقاء هم بدهیم.


شولر: در نسخه های قبل F.E.A.R مبارزاتی نزدیك در محیط های بسته داشتیم، ولی در F.E.A.R 3 ما خیلی دامنه مبارزات را وسیع تر كرده و آن ها را خیلی حماسی تر كرده ایم. همچنین ما دوست داشتیم مخاطبان بیشتری را به بازی جذب كنیم تا بازی برای آن ها هم جذاب و سرگرم كننده باشد.


EG: فتل یك شخصیت جدید است و به نظر می رسد که قدرت های فوق العاده ای داشته باشد. آیا فكر نمی كنید بازیكن ها فتل را در بخش Co-Op ترجیح بدهند؟


همیلتون: مردم از بازی كردن با فتل لذت می برند و در مقابل خیلی ها هم به بازی كردن با پوینتمن علاقه مند هستند، چون قدرت های او آشناتر است. كسانی كه با بازی های FPS آشنا هستند، علاقه دارند با پوینتمن بازی كنند، سنگر بگیرند، بدوند و شلیك كنند و از قابلیت Slow Motion استفاده كنند. نمی خواستیم بازیكن ها یك حق انتخاب داشته باشند، ما می خواستیم بر مبنای علاقه تصمیم بگیرند.


شولر: ما تلاش زیادی كردیم تا پوینتمن را به شخصیتی عالی برای بازی كردن تبدیل كنیم. اسلحه های زیاد و قابلیت های جالبی در مبارزات برای پوینتمن خلق شده است. به شخصه علاقه دارم در نقش هر دو بازی كنم. تجربه فتل جدید و بامزه است، ولی پوینتمن پر از لحظات خوب است.


EG: بازی اخیرا تاخیر خورد. این تاخیر چه فرصتی را به شما داد كه در غیر این صورت نمی توانستید انجام دهید؟


شولر: ما فقط می خواستیم بهترین تجربه ممكن را خلق كنیم. Warner Bros هم توجه ویژه ای روی این كیفیت دارد.


EG: شما بخش تك نفره را شرح دادید. آیا بازی برای كسانی كه فقط می خواهند به صورت تك نفره بازی كنند هم جذاب است؟


شولر: بدون شك. F.E.A.R در ابتدا یك بازی تك نفره است. ما همان قدر كه روی بخش Co-Op كار كردیم، روی قسمت تك نفره هم تمركز داشته ایم. خیلی از ما طرفدار بخش تك نفره هستیم. طوری كه من نگاه می كنم، این بازی در هر دو بخش عالی است.



نظرات شما عزیزان:

موسوی
ساعت7:46---10 اسفند 1389
سلام

اگر اهل طنز هستید ، تلخند 26 را به شما تقدیم می کنم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.