بازی های رایانه ای AA77

در ظاهر خیلی راحت می توان Sleeping Dogs را یک کپی از GTA نامگذاری کرد، ولی این بازی چه چیز مجزایی جز سبک تضمین شده Rockstar دارد؟ بازی جدید UFG از عناوین بزرگی مثل Assassin’s Creed ،Just Cause ،Batman: Arkham City و فیلم های دهه 80 و 90 سینمای ژاپن الهام گرفته است. این یک بازی است که با افتخار به الگوهای خود اشاره می کند و هیجان بسیاری را به همراه دارد. داستان Sleeping Dogs در مورد یک پلیس هنگ کنگی به نام وی شن (Wei Shen) است. او در این شهر به دنیا آمده، ولی در آمریکا بزرگ شده و برای کسب درآمد بیشتر به ژاپن آمده است.

او سری به دوستان قدیمی خود می زند و متوجه می شود که آن ها حالا به تبهکارهای خرده پایی تبدیل شده اند که در پایین ترین سطح فقر هنگ کنگ زندگی می کنند. وی در حقیقت یک پلیس مخفی است که می خواهد وارد یک گروه خلافکار شود. UFG عاشق فیلم های اکشن هنگ کنگی است و این موضوع را در سرتاسر Sleeping Dogs مشاهده می کنیم. شاید این بازی از Open-Worldهای زیادی الهام گرفته باشد و فضا و داستانی شبیه به فیلم های جان وو (John Woo) دارد. وی شن یک قهرمان اکشن معمولی در فیلم های هنگ کنگی است. او سرسخت و با اعتماد به نفس است. داستان بازی نه تنها به خودی خود جذاب است، بلکه به گیم پلی بازی هم کمک می کند و در طول بازی شما می توانید با به دست آوردن XP حرکات جدید در مبارزه یاد بگیرید و یا لباس ها و ماشین های متفاوتی را آزاد کنید.

یک Face XP هم در بازی وجود دارد که نحوه برخورد مردم با وی را مشخص می کند. با استفاده از این موضوع می توانید در خریدهای خود از مغازه ها تخفیف بگیرید و توسط یک پلیس یا خلافکار ستایش شوید. همانند هر قهرمانی، وی، هم با سلاح گرم حرفه ای است و هم بدون آن. مکانیزم مبارزه بازی یکی از بهترین نکات Sleeping Dogs است، چون خیلی ساده اجرا می شود، ولی خیلی متنوع و عمیق است و شما مدام به دنبال پیدا کردن حرکات جدید هستید. می توانید اشیاء محیط را پرتاب کنید، با لگد ضربه بزنید و یا با مشت به استقبال صورت دشمن بروید. حرکات خشنی مثل فرو کردن سر دشمن به داخل فن های بزرگ و یا کوبیدن سر آن ها به در ماشین هم وجود دارند.

خشونت این بازی دقیقاً خشونتی است که در فیلم های سرزمین مادری آن دیده می شود. بخش تیراندازی بازی شبیه به Gears of War کار شده و شما مدام باید در محیط سنگر بگیرید و البته زرق و برق فیلم های جان وو هم در آن دیده می شود. بعضی وقت ها شما می توانید از سیستم Slow-Motion هم استفاده کنید. در این حالت صداها و موسیقی هم آرام می شوند و شما در چند ثانیه می توانید دشمنان را هدف گیری کنید و آن ها را از پا درآورید. بخش Bullet-Time بازی به اندازه Max Payne 3 عمیق نیست، ولی مسلماً استفاده از آن لذت بخش است. همچنین وقتی شما ماشین و یا موتوری را منفجر کنید، سیستم Slow-Motion فعال می شود. تصادف و انفجار ماشین ها خیلی جذاب و سینمایی کار شده اند و سرقت ماشین و حرکات جالب روی آن ها خیلی شبیه به بازی Wheelman است.

همچنین سیستم ضربه زدن با ماشین Wheelman هم در این بازی دیده می شود. شما می توانید با استفاده از یک دکمه به ماشین های کناری خود ضربه سنگینی وارد کنید. این موضوع در مسابقات خیابانی هم خیلی استفاده می شود. نقشه هنگ کنگ پر از مأموریت ها و فعالیت های مختلف است که می توانید در آن کارهایی برای پلیس انجام دهید و یا به خلافکارها کمک کنید. مراحل فرعی جالبی در بازی وجود دارند. مثلاً می توانید از مناطق دیدنی هنگ کنگ برای یک خانمی که می خواهد کارت پستال درست کند، عکس بگیرید. خوشبختانه مضامین و جزئیات بازی بسیار زیاد و متنوع کار شده اند. بخش صداپیشگی بازی هم اسامی معروفی را به همراه دارد. ویل یون لی (Will Yun Lee) که در Die Another Day بازی کرده بود، در این بازی هست. تام ویلکینسون (Tom Wilkinson) و پار شن (Parr Shen) از Infernal Affairs در بازی هستند. اما استون (Emma Stone)، لوسی لیو (Lucy Liu) و جیمز هنگ (James Hong) هم در این بازی دیده خواهند شد. Sleeping Dogs به نظر بازی بزرگ و زیبایی خواهد شد که مضامین زیادی را به همراه دارد. این بازی در ماه آگوست امسال عرضه خواهد شد.

تـاریخ انتشـــار :تاريخ انتشار ايران سه شنبه 24 مرداد 1391

 



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, ::
Amin AA77

زمانی عناوینی مانند Mortal Kombat و Street Fighter II به عنوان سلاطین بازی های مبارزه ای شناخته می شدند و زمانی هم سری Tekken به این جایگاه دست پیدا کردند. اما در این نسل بازی Street Fighter IV سلطان بی رقیب این سبک بود و حتی نسخه جدید سری Mortal Kombat نیز نتوانست با تمام نقاط قوتش به این بازی برسد. Street Fighter IV آنقدر خوب بود که توانست تمام رقیبانش را Knock Out کند! اما این سبک هم مانند سبک های دیگر نیاز به تغییر و اضافه شدن المان های جدید دارد تا بازیکنان بتوانند چیزهای جالب تری را در این سبک از بازی ها تجربه کنند.

در این بین، دو بازی Street Fighter X Tekken و BlazBlue ترکیب خوب و هیجان انگیزی از مدهای مختلف را در بازی های مبارزه ای به ارمغان آوردند. اما اکنون بازی Tekken Tag Tournament 2 نیز می خواهد با نوآوری های جدیدش در سبک مبارزه ای نوآوری هایی داشته باشد و حتی بتواند بازیکننان جدیدتری را با این سبک آشنا کند. حتی حالت بازی به شکلی است که روند هیجان انگیز و سرگرم کننده تری را پیش روی بازیکنان قرار می دهد. در TTT2 کنترل کسانی را به دست می گیرید که می توانند فنون ترکیبی فوق العاده ای را اجرا کنند که شکل بازی را بسیار جالب کرده است. در این بازی می توانید با استفاده از زمان بندی درست، مبارزه های جالبی را تجربه کنید که در آن ضربات خارق العاده ای را مشاهده می کنید.

محیط های مختلفی که بازی در آن ها جریان دارد، باعث شده که در قسمت های مختلف شاهد مبارزه هایی باشید که در آن می توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. در این بازی می توانید با شخصیت های مختلف یک تیم تشکیل دهید و با آن ها مبارزه هایی را به سبک Smackdown انجام دهید که واقعاً جالب از کار درآمده است. یکی از صحنه هایی که به نمایش درآمد، مبارزه بین کوما (Kuma) و پاندا (Panda) بود. مبارزه دو خرس دوست داشتنی سری بازی های Tekken در نوع خودش بسیار جالب بود. حتی لباس های مختلفی پوشیده بودند که آن ها را با ظاهری جالب در این بازی به نمایش درآورده بود.

در قسمت آموزشی بازی با Minigameهای مختلفی روبرو می شوید که به پایان رساندن آن ها باعث می شود تا شما بازی را سریعتر و بهتر یاد بگیرید. در واقع این نوع آموزش یک حالت جدید است که در TTT2 طراحی شده است. در این قسمت ها می توانید ضربه های ترکیبی جالبی را تمرین کنید و مشاهده کنید که تا چه اندازه می توانند به شخصیت روبرو آسیب بزنند. البته شکل بازی با هر شخصیت و نوع ضربه های آن ها متفاوت است. در واقع هر شخصیت یک حالت مبارزه ای خاص دارد. به طور مثال، شکل بازی کردن با کوما با سایر شخصیت ها متفاوت است و حتی در مبارزه های دور و نزدیک با شکلی خاص باید با آن بازی کرد. ترکیب جدیدی از استفاده از ضربات مختلف در بازی به وجود آمده که می تواند از چالش های جدید به حساب بیاید.

همچنین در مبارزه ها نیز باید به زمان بندی ها دقت زیادی داشت و ضربه ها را در مواقعی اجرا کرد که بتوانند حریف را از پا دربیاورند. در این بازی می توانید ضربه های ترکیبی را برای خودتان شخصی سازی کنید و معنی جدیدی به حرکات شخصیتی که کنترل آن را بدست گرفته اید، بدهید. این موضوع در قسمتی به نام Fight Lab قرار دارد که به شما اجازه می دهد ضربات مختلف را برای شخصیت مورد علاقه خود طراحی کنید که حتی به وسیله آن می توانید در مسابقه های Non-Ranked این بازی در قسمت آنلاین هم شرکت کنید. قسمت Fight Lab از بخش های جدید بازی است که از نظر تکنیکی قابلیت های جدیدی به بازی بخشیده است.

این قسمت باعث می شود که هیجان اجرا و طراحی فنون مختلف در بازی بسیار بالا برود. اگر همیشه از اجرای یکسری فنون خاص خسته می شدید، TTT2 این فرصت را فراهم کرده که مبارزه ها و حرکات هیجان انگیز تری را اجرا و تجربه کنید. حتی در قسمت آموزشی بازی نیز می توانید فنون خودتان را اجرا کنید تا بتوانید با نحوه اجرای آن ها آشنا شوید. این بازی با المان های جدیدی که به همراه دارد، هم بازیکنان جدید را به سمت خودش جذب کرده و هم بازیکنان قدیمی را برای تجربه این بازی هیجان زده کرده است. این بازی می تواند مبارزه های تکنیکی تری را به نمایش دربیاورد. همچنین می تواند حس تازه ای به شما انتقال دهد. شما می توانید با خلق فنون جدید کاری کنید که شخصیت بازی به شکل بسیار تازه ای به نظر برسد و حتی به نوعی آن را به شخصیت مخصوص خودتان تبدیل کنید که در بین تمام شخصیت های مختلف بسیار منحصر به فرد است. شاید Tekken Tag Tournament 2 بتواند خودش را به یک بازی مبارزه ای خوب تبدیل کند.



           
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.