بازی های رایانه ای AA77

بازی Call of Duty: Black Ops 2 توانست به مدت پنج هفته متوالی در صدر جدول فروش بازیهای UK قرار بگیرد. لیست کامل پرترین بازیهای این هفته به شرح زیر است:

Call of Duty: Black Ops II
 Hitman Absolution
 FIFA 13
 Just Dance 4
 Far Cry 3
 Assassin’s Creed III
 Halo 4
 Need for Speed: Most Wanted
 LEGO Lord of the Rings
 WWE ’13



           
چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

 

sleeping-dogs-02

شرکت Square Enix مدتی قبل از Dlc جدیدی با نام Sleeping Dogs : The Zodiac Tournament رونمایی کرد.در این DLC  گیمرها در مبارزات رزمی رو در روی هم قرار می گیرند تا در آخر برترین بازیکن جهان برگزیده شود.طبق گفته های استودیوی سازنده ، شانس پیروزی در این تورنومنت داشتن سطح بالا است.در ادامه می توانید تریلری که از بخش گیم پلی بازی و مبارزات با لباس رزمی منتشر شده را دانلود کنید.

 

دانلود تریلر با حجم ۳۸ مگابایت و کیفیت Hi – Res

دانلود تریلر با حجم ۹ مگابایت و کیفیت Lo – Res

 



           
سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

 

 

devil-may-cry-reboot

کپکام در خبری جدید اعلام کرد که نسخه pc عنوان  DmC Devil May Cry در تاریخ ۲۵ ژانویه در خرده فروشی ها و به صورت دیجیتالی قابل دسترس خواهد بود. همچنین همراه با این خبر سیستم مورد نیاز DMC برای pc هم اعلام شد که می توانید در ادامه مشاهده فرمایید.

 

وظیفه ساخت پورت نسخه pc بازی بر عهده QLOC S.A گذاشته شده است. نسخه pc همچنین قابلیت پشتیبانی از چندین تکنولوزی  AMD Eyefinity و تکنولوژی AMD CrossFire را دارا می باشد که این ویزگی به گیمرها این اجازه را می دهد که از قدرت دو یا چند کارت گرافیکی بهره مند شوند و با این کار عملکرد بازی به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند.

همچنین بازی بر خلاف نسخه های کنسولی بر روی pc قابلیت اجرا بر روی ۶۰ فریم یا بالاتر را دارا می باشد . قابلیت پشتیبانی از ماوس و کیبورد یا گیم پد به مانند دسته های ایکس باکس ۳۶۰ و یا دیگر دسته ها از دیگر ویژگی های نسخه pc می باشد.

با خرید بازی از استیم (Steam) مزایایی مانند cloud saving و چیزهای دیگر به شما داده خواهد شد.

تهیه کننده ارشد کپکام بر روی بازی dmc الکس جونز در این مورد اعلام کرده است : “عملکرد DMC بر روی AMD شگفت انگیز است “

سیستم مورد نیاز :

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • OS: Windows Vista/XP, Windows 7, Windows 8
  • Processor: AMD Athlon X2 2.8 Ghz or better,
  • Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz or better
  • Memory: 2 GB RAM
  • Hard Disk Space: 8 GB free hard drive space
  • Video Card: ATI Radeon HD 3850 or better,
  • NVIDIA GeForce 8800GTS or better
  • DirectX: 9.0c or greater
  • Sound: Standard audio device

سیستمی که توصیه می شود :

  • OS: Windows Vista/XP, Windows 7, Windows 8
  • Processor: AMD Phenom II X4 3 Ghz or better,
  • Intel Core 2 Quad 2.7 Ghz or better
  • Memory: 4 GB RAM
  • Hard Disk Space: 9 GB free hard drive space
  • Video Card: AMD Radeon™ HD 6950 or better
  • DirectX: 9.0c or greater
  • Sound: Standard audio device


           
جمعه 24 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را باید آقای خاص دنیای بازی های کامپیوتری بنامیم. او به تازگی بازی Metal Gear Solid: Ground Zeroes را معرفی کرد که سر و صدای زیادی نیز بپا کرد، اما در مراسم VGA 2012 ما دمویی از یک بازی به نام The Phantom Pain را مشاهده کردیم که اکثر کارشناسان صنعت بازی بر این باور هستند که این بازی Metal Gear Solid 5 است! حال می خواهیم بررسی کنیم که The Phantom Pain همان Ground Zeroes است یا یک نسخه جدیدتر از سری بازی های Metal Gear Solid.

درد بازوی دیوید هیتر (David Hayter)

دو شخصیت Solid Snake و Big Boss را با صدای آقای دیوید هیتر می شناسیم. او در صفحه Twitter خود درباره تریلر بازی The Phantom Pain این چنین نوشته است: "با دیدن این تریلر در بازوی خودم احساس درد کردم!"

آنالیزهای شگفت انگیز

اما بعد از انتشار این تریلر، یکی از کاربران NeoGAF آنالیزهای جالبی را روی آن انجام داد. او می گوید: "زمانی که در این تریلر نوشته می شود Two Phantoms Born From Fox اولین نشانه ای است که این بازی به عنوان Metal Gear Solid: Ground Zeroes اشاره می کند. همچنین در صحنه ای از این تریلر مشاهده می کنیم که Snake یا Big Boss در سمت چپ تصویر در حالی دیده می شود که به شکل بدی سوخته است."

بعد از این صحنه باید به Goggleهای Snake در اولین تریلر منتشر شده از Ground Zeroes اشاره کنیم. لباس MSF شخصیت Big Boss که در این تریلر بر تن داشت نیز بسیار جالب بود. این لباس اولین بار در بازی Metal Gear Solid: Portable Ops مشاهده شده بود و به شکل بسیار شگفت انگیزی به آن چیزی که Big Boss پوشیده، شبیه است. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بازی Portable Ops قبل از زمانی است که Big Boss از اتفاقات عجیبی که در The Phantom Pain رخ می دهد، زجر می کشد. اتفاقاتی که او را وارد یک پروژه بسیار وحشتناک می کنند.

یکی دیگر از نشانه های بازی، زمانی بود که کوجیما تصویری از یک تصادف را در صفحه Twitter خود منتشر کرد که مربوط به قسمت Mo-Cap بازی در ماه ژوئن می شد. تصویری که دقیقاً مربوط به صحنه زیر می شود. در تصویر بعدی نیز دکتر کیو مارو (Kio Marv) از بازی Metal Gear 2: Solid Snake را مشاهده می کنید که برای پلتفرم MSX عرضه شده بود. این موضوع نیز همیشه بخشی از حماسه MGS بوده است. بازی ای که در سال 1990 در ژاپن عرضه شده بود. در آن بازی مارو یک سوخت جدید که OILIX نام داشت را خلق کرده بود. او توسط مزدوران زنگباری دزدیده می شود. گروهی که زیر نظر Big Boss کار می کردند. صحنه ای که در The Phantom Pain مشاهده می کنید، دقیقاً بیانگر آن بازی است. آیا در این بازی مشاهده می کنیم که Snake جوان، رو در روی Big Boss قرار می گیرد؟

یک نمایش شگفت انگیز در VGA 2012

زمان زیادی از نمایش دموی Ground Zeroes نمی گذشت، اما خیلی ها علاقه مند بودند که اطلاعات بیشتری از این بازی داشته باشند و صحنه های دیگری را از آن مشاهده کنند. این انتظار به نظر در مراسم VGA امسال به پایان رسید. تریلر جدید بازی GZ تحت نام The Phantom Pain به نمایش درآمد. بازی ای که برای کنسول های نسل بعد و به نام استودیوی Moby Dick ساخته می شود. همچنین کارگردان این بازی یک فرد سوئیسی به نام جوآکیم مورگن (Joakim Morgen) است. از این نام می توان 2 نام دیگر که Kojima و Ogre هستند را استخراج کرد. بازی ای از سوی Kojima که Project Ogre نام دارد! نام Joakim همان مدل به هم ریخته شده Kojima است. آقای کوجیما در مراسم VGA امسال حضور داشت. نکته جالب اینجا بود که افرادی که با او در این مراسم بودند، پیراهن هایی به تن داشتند که Moby Dick Studios روی آن نقش بسته بود.

این موضوع دلیل دیگری بود که این بازی به سری Metal Gear Solid ارتباط ویژه ای پیدا می کند. همچنین کاملاً مشخص است که این بازی روی موتور FOX Engine پردازش شده است. هنوز مشخص نیست که این تریلر مربوط به بازی Ground Zeroes یا Metal Gear Solid 5 می شود، اما خود کوجیما به این موضوع اشاره کرده بود که این بازی از یک پیش درآمد به یک چیز دیگر تبدیل خواهد شد. در این تریلر مشاهده کردیم که شخصیت Snake در کما بود. بعد از اتفاقاتی که در MGS 3 رخ می دهد، Snake دچار حادثه ای شد که به واسطه آن به کما رفت. در مدتی که او در کما بود، سرباز دیگری با DNA او به وجود آمد. یک قهرمان دیگر و سربازی به شجاعت پدرش.

Big Boss که در کما بود در پروژه ای به نام Enfants Trribles مورد استفاده قرار گرفت. در این پروژه 3 فرزند بیولوژیکی از او به وجود آمدند. بچه هایی که Solid Snake ،Liquid Snake و George Seas که به Solidus Snake معروف بود، نام داشتند. اما زمانی که Big Boss از کما خارج می شود، از شدت جراهاتی که این پروژه به او وارد کرده، بسیار ضعیف شده است. گروه The Patriots اکنون سازمانی به نام Militaires sans Frontieres را به وجود آورده اند. سازمانی که 3 سال بعد از اتفاقات بازی Metal Gear Solid: Peace Walker به وجود آمد. به همین دلیل The Phantom Pain می تواند به اتفاقاتی بعد از Peace Walker ارتباط داشته باشد.

گلبرگ های سفید

زمانی که Big Boss از کما بیدار می شود، گلبرگ های سفیدی را مشاهده می کند. به نظر می رسد که او هنوز از اتفاقاتی که در زمان مرگ Boss رخ داد، ناراحت است و تأثیر زیادی روی او گذاشته اند. این گلبرگ های سفید را در قبلاً در جایی دیده بودیم که Snake با Boss مبارزه می کند و او را از بین می برد، اما هنوز یک سوال مطرح است. چرا Snake یک دست مصنوعی دارد؟ چرا او این دست را در Peace Walker نداشت؟ چرا کوجیما در این لحظه درباره این اتفاق صحبت می کند؟ شاید قبلاً به این موضوع اشاره کرده است؟ کوجیما دست به هر کاری می زند و شاید این دست یکی از توهماتی باشد که Snake پس از به هوش آمدن از کما مشاهده می کند.

یکی از سربازهای مورد علاقه ما

در اینجا باید به یکی از قهرمان های Terminator سلام کنیم. کوجیما بارها گفته بود که شخصیت Solid Snake را با الگوبرداری از قهرمان فیلم های Terminator، آقای کایل ریس (Kyle Reese) طراحی کرده و او را در بازی Metal Gear که برای MSX ساخته شده بود، قرار داد.

یک شخصیت آشنا!

زمانی که شخصیت The Phantom Pain روی زمین می افتد، بسیار آشنا به نظر می رسد. آیا ما او را قبلا دیده ایم؟ او Snake است!

 



           
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

رند چاورات (Bertrand Chaverot) مدیر عامل شرکت برزیلی Ubisoft در مصاحبه ای با Techtudo گفت که ممکن است Assassin's Creed بعدی در برزیل باشد. این خبر یا بهتر است بگوییم شایعه، توسط GameSpot از زبان پرتقالی به انگلیسی ترجمه و منتشر شده است.



           
سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

در دهه 80 میلادی دنیا با فیلم Lethal Weapon از مل گیبسون (Mel Gibson) روبرو شد که در آن 2 پلیس که افراد کاملاً معمولی ای بودند، با همکاری یکدیگر قصد داشتند تا دنیا را از شر خلافکاران پاک کنند و همیشه هم اتفاقات جالبی برای آن ها رخ می داد. بعد از سال ها کمپانی EA با چنین فرمولی دست به ساخت Army of Two زد که ترکیبی از المان های کمدی با صحنه های اکشن بود. اما EA نتوانست این ترکیب را در سطح خوبی نگه دارد و همین موضوع باعث شده که داستان این سری از بازی ها چندان جالب به نظر نرسد. در Army of Two: The Devil’s Cartel استودیوی Visceral Games آن حالت کمدی را به کلی رها کرده و بیشتر روی حالت Co-op بازی تمرکز کرده است.

این بازی را می توان مانند Tomb Raider و DmC یک بازیسازی جدید از سری Army of Two نامید. در The Devil’s Cartel با صحنه های جدی تری روبرو می شوید و اکشن بازی هیجان انگیزتر به نظر می رسد. در گیم پلی بازی صحنه های Slow Motion جالبی که در نسخه قبلی وجود داشت نیز دیده می شوند. تخریب ساختمان های بزرگ، سلاح های مختلف، درگیری های نفس گیر، تیراندازی روی هلیکوپتر و... از موارد دیگری هستند که در این بازی با آن ها روبرو می شوید. حالت Co-op در The Devil’s Cartel چهار نفره است که راه های مختلفی را پیش روی هر کدام از شخصیت های بازی قرار می دهد.

در این قسمت می توانید با استراتژی های مختلف بازی کنید و از راه های گوناگون دشمنان را دور بزنید. همچنین می توانید یک عملیات چهار نفره بسیار جالب را در این بازی تجربه کنید. در این حالت اگر از دیگر بازیکنان فاصله بیشتری بگیرید، بازی به شما مأموریت های مختلفی می دهد. همچنان سیستم پناه گرفتن، بخش مهمی از بازی را تشکیل می دهد. از دیگر قسمت های جالب بازی Overkillهای جدیدی است که به آن اضافه شده اند. این حالت های جدید باعث می شوند تا شما و هم تیمیتان صحنه باشکوهی از درگیری ها را تجربه کنید. کارهای مختلف مانند تیراندازی به سر دشمنان، دور زدن آن ها و پشتیبانی از یارتان باعث می شوند تا میزان مشخصی Overkill بدست بیاورید.

زمانی که آن را فعال می کنید، حالتی مانند Bullet Time در بازی فعال می شود. در این حالت شما می توانید آهسته دشمنان بیشتری را از بین ببرید و تیرهای شما نیز صدمات بیشتری به بار می آورند. حتی برای یادآوری این موضوع که شما می توانید از حالت Overkill استفاده کنید، صفحه نمایش شما کمی حالت زرد رنگ پیدا می کند. هیجان بسیار زیادی در این قسمت ها قرار داده شده که با سلاح های مختلف می توانید انواع و اقسام آن ها را تجربه کنید. اگر درجه Overkill هر دو شخصیت بازی پر شده باشد، شما می توانید قابلیت Double Overkill را اجرا کنید که قوی تر، خونین تر و دارای صحنه آهسته بیشتری است و می توانید افراد بیشتری از بین ببرید.

Visceral به این موضوع اشاره کرده که هنوز بسیاری از قابلیت های جدید بازی را معرفی نکرده، اما تا این لحظه محیط ها جالب به نظر می رسند و قسمت های اکشن بسیار خوب از کار درآمده اند. همچنین دیالوگ های به یادماندنی تری در The Devil’s Cartel قرار دارند تا روند بازی را تأثیرگذارتر کند. روند بازی اکشن تر شده و صحنه های سینمایی بیشتری نیز در بازی قرار دارند. این طور که معلوم است، Army of Two: Devil’s Cartel در مقایسه با 2 نسخه قبلی، بسیار بهتر است و نوآوری های بیشتری در آن دیده می شود. این بازی قرار است در بهار سال 2013 راهی بازار شود.



           
یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

Game of the Year - The Walking Dead: The Game-Telltale Games

Studio of the Year - Telltale Games

Best Xbox 360 Game - Halo 4-Microsoft Studios/343 Industries

Best PS3 Game – Journey-Sony Computer Entertainment/thatgamecompany

Best Wii / Wii-U Game - New Super Mario Bros. U-Nintendo

Best PC Game - XCOM: Enemy Unknown-2K Games/Firaxis Games

Best Handheld / Mobile Game -Sound Shapes-Sony Computer Entertainment/Queasy Games

Best Shooter - Borderlands -2K Games/Gearbox Software

Best Action Adventure Game – Dishonored-Bethesda Softworks/Arkane Studios

Best RPG - Mass Effect 3-Electronic Arts/BioWare

Best Multi-Player Game - Borderlands 2-2K Games/Gearbox Software

Best Individual Sports Game – SSX-Electronic Arts/EA Canada

Best Team Sports Game - NBA 2K13-2K Sports/Visual Concepts

Best Driving Game - Need For Speed Most Wanted-Electronic Arts/Criterion Games

Best Fighting Game - Persona 4 Arena-Atlus/ARC System Works/Atlus

Best Adapted Video Game - The Walking Dead: The Game-Telltale Games

Best Independent Game – Journey-thatgamecompany

Best Graphics - Halo 4-Microsoft Studios/343 Industries

Best Song in a Game - "Cities" by Beck-Sound Shapes

Best Original Score – Journey-Sony Computer Entertainment/thatgamecompany

Best Performance By a Human Male - Dameon Clarke as Handsome Jack-Borderlands 2

Best Performance By a Human Female - Melissa Hutchison as Clementine-The Walking Dead: The Game

Best Downloadable Game - The Walking Dead: The Game-Telltale Games

Best Social Game - You Don't Know Jack-Jellyvision Games

Best DLC - Dawnguard – The Elder Scrolls V: Skyrim-Bethesda Softworks/Bethesda Game Studios

Most Anticipated Game - Grand Theft Auto V-Rockstar Games

 



           
یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77
رومیان اولین یگان قابل بازی معرفی شده برای Total War: Rome 2 به تازگی اولین یگان از نیروها در بازی Total War: Rome 2 رونمایی شد و این دسته از نیروها رومیان هستند. به گفته SEGA گروه های بیشتری در هفته ها و ماه های آتی رونمایی خواهند شد. در این بازی استراتژی نیروهای رومی، یونانی، بربر ها و جوامع شرقی در بازی جای دارند که هر کدام از آن ها نیروها و سیستم سیاسی خاص خود را دارا می باشند. هر کدام از این نیروها ساختار مدنی، نظامی و مهندسی خاص خود را دارا بوده و مشکلات و ضعف های خاص خود را نیز دارند. یگان خاصی مانند رومیان دارای خود به خانواده هایی دیگر تقسیم می شوند که هر کدام مزایای منحصر به فردی را دارند که به عنوان صفات خاص آن دسته می توان از آن بهره برد. انتظار می رود عنوان Total war: Rome 2 درسال 2013 برای PC عرضه گردد.

           
جمعه 17 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.

 


تاریخ انتشار بازی GTA توسط سایت آمازون منتشر شده است . بازی مولتی پلتفرم GTA V  در June 19 سال 2013 برای دو کنسول XBOX360 و PS3 منتشرخواهد شد . 


 June 19 روز سه شنبه خواهد بود .  در روز سه شنبه بازی ها در آمریکای شمالی منتشر میشوند. شرکت rockstar تا کنون فقط منتشر شدن این بازی در بهار سال 2013 را تایید کرده است 


و جزئیاتی مربوط به ماه و روز انتشار را تایید نکرده است. 


شما میتوانید از طریق لینک ، برورسانی سایت آمازون در مورد تاریخ انتشار GTA V را مشاهده کنید .



           
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

کمپانی Ubisoft یک سال بی نظیر را پشت سر گذاشت و توانست با عرضه Assassin’s Creed III و چند بازی دیگر عملکرد بهتری نسبت به سایر کمپانی های بازیسازی داشته باشد، اما کار آن ها با سال 2012 به پایان نرسیده است. آن ها هنوز یک دنیای جدید را برای بازی های کامپیوتری در دست دارند. این بازی در E3 گذشته سر و صدای اساسی و یک طوفان بی نظیر به پا کرد. Far Cry 3 که توسط Ubisoft Montreal و 5 استودیوی دیگر این کمپانی ساخته شده، یک تحول بزرگ در این سری و عناوین Open-World در سبک اول-شخص تیراندازی به حساب می آید.

داستان

دیوانه! تعریف شما از دیوانگی چیست؟ فردی که دست به کارهای وحشتناکی می زند، بدون اینکه احساسی نسبت به آن کارها داشته باشد؟ فردی که می تواند انسان های زیادی را بکشد و خم به ابرو نیاورد؟ کسی که از آزار و اذیت دیگران لذت می برد؟ تعریف شما از دیوانه هر چه که باشد، دوست ندارید با چنین فردی روبرو شوید، آن هم درست در زمانی که با دوستانتان به تفریح و خوشگذرانی رفته اید! این اتفاق در Far Cry 3 برای جیسون برادی (Jason Brody)، برادرانش و سایر همراهانش رخ می دهد. گروهی جوان که برای تفریح در یک برنامه پرواز و پرش آزاد ثبت نام کرده اند و اینبار برای این کار برفراز جزیره ای پرواز می کنند که اتفاقات شومی را برای آن ها به همراه می آورد.

در اوج شادی و هیجان، آن ها به یکباره به دست گروهی به رهبری دیوانه ای به نام واس(Vaas) می افتند. واس به راستی یک انسان دیوانه است. او این گروه را زندانی می کند و قصد دارد آن ها را از بین ببرد. سکانس آغازین بازی با فیلمی از کارهایی که این گروه انجام داده اند، شروع می شود. فیلمی که واس در حال تماشای آن است و به نوعی جیسون و گروهش را نیز مسخره می کند. واس عاشق تحقیر کردن دیگران و نمایش دادن قدرتش است. به ظاهر، انسان بسیار نترسی است و حماقت را می توان در او معنا کرد. واس و گروهش جزو بزرگترین گروه های قاچاق انسان و برده به حساب می آیند و به همین دلیل این افراد برای آن ها ارزش بالایی دارند.

اما اگر هم مجبور شوند، آن ها را به راحتی می کشند. در ابتدای بازی، جیسون به همراه برادرش فرار می کنند، اما در لحظه ای که در حال خارج شدن از کمپ دزدان هستند، واس آن ها را پیدا می کند و برادر جیسون را می کشد. اما به جیسون فرصت فرار می دهد تا به نوعی با این کارش او را به مبارزه برای زنده ماندن و بقا در این جزیره فرامی خواند. جیسون پس از فرار، با افراد دیگری مواجه می شود که قصد دارند با نیروهای واس مبارزه کنند. کسانی که می خواهند از روح جزیره دفاع کنند و باقی مانده های آن را سالم نگه دارند. جیسون برای اینکه بتواند با واس مبارزه کند و سایر دوستان و برادر کوچکترش را نجات دهد، باید به قهرمان جزیره تبدیل شود.

قهرمانی که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم این قبیله مرموز دارد. وقتی جیسون وارد این جزیره می شود، قدرت های مرموز آن را حس می کند. اگر دوست داشتید که در جزیره ای مانند آن چیزی که در سریال Lost وجود داشت، بازی کنید، Far Cry 3 این آرزوی شما را برآورده کرده است. جیسون در قسمت های مختلف این جزیره با رویاهای عجیبی روبرو می شود که برخی از آن ها نشانه هایی در واقعیت دارند و به او کمک می کنند تا مسیر درست را در پیش بگیرد. او برای اینکه بتواند به یک جنگجوی واقعی تبدیل شود، باید کارهای مختلفی را انجام دهد. جیسون قدرت های زیادی را از جزیره دریافت خواهد کرد که نماد آن ها با خالکوبی هایی روی تنش مشخص می شوند.

بازی سرشار از اتفاقات مرموز است و همین موضوع حس بسیار خوبی را در آن به وجود آورده است. جزیره ای که در آن گرفتار شده اید نیز نقش جالبی را در بازی ایفا می کند. اکثر شخصیت های این سرزمین، دارای رازهای جالبی هستند که با پیشرفت در بازی به آن ها پی خواهید برد. داستان بازی همیشه شما را با قسمت های جدید غافلگیر می کند. سکانس هایی که واس در بازی حضور دارد، واقعاً عالی از کار درآمده و او را به یک شخصیت منفی بی نقص تبدیل کرده است. همچنین کارگردانی بازی نیز در سطح مثال زندنی ای قرار دارد. صحنه های بسیار زیبای بازی و نوع به نمایش آن ها باعث شده تا بازی بیش از پیش جذاب و هیجان انگیز باشد. Far Cry 3 تنها ظاهری اکشن دارد، اما شخصیت پردازی های آن به قدری خوب از کار درآمده که شما می توانید به سرعت با آن ها ارتباط برقرار کنید.

گرافیک

درک این موضوع که Far Cry 3 با چنین گرافیکی به صورت مولتی پلتفرم ساخته شده، بسیار سخت است، اما باید آن را باور کنیم. Ubisoft برای ساخت این بازی موتور Dunia را با تغییرات گسترده ای روبرو کرده و نتیجه کار آن ها در Dunia 2 خلاصه شده و به راستی یک دنیای بسیار زیبا را در این بازی خلق کرده که می توان نهایت جزئیات را در آن مشاهده کرد. در جزیره بسیار زیبای Far Cry 3 هر چیزی که باید انتظار داشته باشید را مشاهده می کنید. محیط های جنگلی که از درخت های مختلف و چمنزارهای وسیع تشکیل شده، زیبایی خاصی به بازی بخشیده اند. پوشش گیاهی بی نظیر است.

از گل ها و علف های مختلف با رنگ ها و شکل های مختلف گرفته تا پیچک ها و گیاهان دریایی ای که در کف دریا و رودخانه ها قرار دارند، بازی را وارد فضایی رویایی می کنند. در کنار آن ها باید به تنوع حیوانات و جانورانی که در بازی مشاهده می کنید نیز اشاره کرد. انواع و اقسام حیوانات اهلی و وحشی مانند خوک، گرگ، گوزن، گراز، ببر، گاو وحشی، بز، مار، حشرات مختلف، شیر و... را در این بازی مشاهده می کنید. تنوع پرندگان نیز بسیار بالا است و در گوشه و کنار جزیره به چشم می خورند. طراحی حیوانات بسیار خوب صورت گرفته و انیمیشن های نرم و روانی برای آن ها طراحی شده که بتوانند به طور واقعی در محیط حرکت کنند. جزیره از قسمت های مختلفی تشکیل شده که می توانید به آن قسمت ها بروید.

می توانید به بالای بلندترین آبشار بروید و زیبایی منطقه را تماشا کنید. می توانید به درون غارهای تاریک بروید و در آن ها به جستجو بپردازید و در برخی موارد ماجراهای جالبی را تجربه کنید. می توانید به دریا بروید و غروب خورشید را نگاه کنید. از بالای تپه ای سرسبر که تمام جزیره از بالای آن پیدا است، طلوع خورشید و هاله های نور آن را ببینید که به محیط رنگ زندگی می بخشند. نورپردازی نیز واقعاً زیبا از کار درآمده است. در بازی گردش روز و شب را شاهد خواهید بود و به همین دلیل نورپردازی نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کند. تغییر زاویه خورشید باعث می شود که سایه ها نیز کاملاً داینامیک خلق شوند و با جهت نور، مسیر سایه ها نیز تغییر می کند. وجود چنین صحنه هایی باعث می شود تا برای مدتی دست از بازی بردارید و به تماشای محیط مشغول شوید.

کیفیت بافت ها بسیار بالا است و این موضوع در تمام قسمت ها قابل مشاهده است. کیفیت سنگ های کوهستان، مکان های خاکی که با سنگ ریزه همراه هستند، با جزئیات زیادی همراه است. در کنار این موضوع باید به طراحی شخصیت ها نیز اشاره کرد. موتور Dunia 2 در این قسمت با پیشرفت های بسیار زیادی همراه بوده و به همین دلیل بخش طراحی شخصیت ها، صورت و Mo-Cap بسیار عالی از کار درآمده است. ضبط حرکات بسیار نرم و روان صورت گرفته و باورپذیر به نظر می رسند. این موضوع به خصوص در شخصیت واس که فردی دیوانه با اخلاق غیر قابل پیش بینی است، به خوبی دیده می شود. در هر قسمت از بازی می توانید دشمنان و یا افرادی را مشاهده کنید که به کارهای مختلفی مشغول هستند و طراحی خاص خودشان را دارند. تغییر شرایط آب و هوایی نیز در بازی وجود دارد و به صورت کاملاً تصادفی و Real-Time رخ می دهد.

موسیقی/صداگذاری

مسلماً یک دنیای Open-World بسیار زیبا که شامل یک جزیره افسون کننده و محیط هایی رویایی می شود، بدون موسیقی نمی تواند تأثیر کاملش را روی بازیکنان بگذارد. قطعه های مختلفی که در Far Cry 3 می شنوید، می توانند شما را در زیبایی مناظری که مشاهده می کنید، غرق کنند. از طرف دیگر، موسیقی ها به خوبی در قسمت های اکشن می توانند هیجان را بالا ببرند و آدرنالین خون شما را افزایش دهند. تنوع موسیقی ها بسیار خوب است و حالت ارکسترال آن ها فضای حماسی بازی را بیشتر کرده است. آقای برایان تایلر (Brian Tyler) در این چند سال اخیر در دنیای بازی های کامپیوتری همانند سینما به شهرت خوبی دست پیدا کرده است.

او قبلاً روی بازی های Need for Speed: The Run و Call of Duty: Modern Warfare 3 آهنگسازی کرده و هم اکنون به عنوان آهنگساز بازی Army of Two: The Devil's Cartel نیز مشغول فعالیت است. البته بازی بدون موسیقی نیز بسیار جالب به نظر می رسد. مواقعی که در محیط گردش می کنید، این صدای محیط است که شما را به دنبال خودش می کشاند. صداگذاری روی محیط شامل کوچکترین صداها می شود. صدای وزش باد و عبور آن از لا به لای درختان و صدای برگ درختان در کنار صدای جانوران دقیقاً حس حضور در طبیعت را تداعی می کنند. صدای قدم های شما در قسمت های مختلف به خوبی قابل تشخیص است و حتی می توان گفت که هم اکنون روی چه سطحی راه می روید.

بعد از این موضوع باید به صداگذاری روی شخصیت ها اشاره کرد که از اولین دموهای منتشر شده از بازی، می شد حدس زد که صداپیشه های بسیار خوبی برای آن انتخاب شده اند که توانسته اند به شخصیت های بازی جلوه دیگری ببخشند. استفاده از بازیگران هالیوود برای صداپیشگی و ضبط حرکات باعث شده که صدای شخصیت ها و حرکات آن ها بسیار هماهنگ باشند. مایکل مندو (Michael Mando) که به عنوان Mo-Cap شخصیت واس و صداپیشه او در بازی بوده، عملکرد فوق العاده ای را از خودش بجا گذاشته است. از همان صحنه ابتدایی بازی که واس را مشاهده می کنید، به این موضوع پی خواهید برد که صداگذاری او باعث شده که این شخصیت تا این اندازه نفرت انگیز و جالب توجه باشد. مندو به خوبی توانسته حس دیوانگی واس را به نمایش دربیاورد و این موضوع را می توانید در بیان دیالوگ ها، فریادها و رفتارهای مختلفی که انجام می دهد، مشاهده کنید. همچنین بازیگران دیگری مانند ناتالی براون (Natalie Brown) بجای شخصیت دیسی (Daisy)، رابرت کروکس (Robert Crooks) در نقش جیسون، فی کینگزلی (Faye Kingslee) بجای شخصیت سیترا (Citra) در این بازی به صداپیشگی و ایفای نقش پرداخته اند.

گیم پلی

Far Cry 3 با همان گیم پلی نسخه های قبلی روبرو خواهید شد. یک دنیای Open-World با مراحلی که می توان آن ها را به صورت Sandbox به پایان رساند. بجز مراحلی که باید در آن ها کار خاصی را انجام دهید، محدودیتی را برای بازی کردن پیش روی شما قرار ندارد. دنیای بسیار بزرگ بازی به شما این اجازه را می دهد که به قسمت های مختلف آن بروید و کارهای مختلفی انجام دهید و مأموریت های جانبی متعددی را به پایان برسانید. البته در Far Cry 3 دیگر با یک روند کاملاً اکشن روبرو نیستید. این بازی دارای المان های نقش آفرینی هم هست که باعث می شود بازیکن در طول بازی قدرت های بیشتری بدست بیاورد.

با انجام هر گونه فعالیت و مأموریت Skill Point بدست می آورید. با این SPها می توانید به منوی ارتقاء قدرت ها بروید و قابلیت های جدیدی را برای جیسون آزاد کنید. قدرت های جیسون به 3 دسته تقسیم می شوند که هر کدام قابلیت های ویژه ای برای او به همراه دارند. برخی از آن ها میزان سلامتی، سرعت بهبودی و کاهش آسیب را برای شما به همراه می آورند و برخی دیگر قدرت های فیزیکی ای مانند پرش های بلند، لیز خوردن در هنگام دویدن و یا تیراندازی در هنگام سرخوردن از طناب را به شخصیت اصلی بازی می دهند. برخی دیگر از این قدرت های نیز در زمان استفاده از سلاح ها و مخفی-کاری ها به کار شما می آیند. این قدرت ها به صورت خالکوبی هایی روی بدن جیسون خودنمایی خواهند کرد و هر چقدر این خالکوبی ها بیشتر شوند، شما به قهرمان افسانه ای آن ها نزدیک تر می شوید.

البته باز کردن این قدرت ها باعث می شود که مأموریت های بازی را بهتر و هیجان انگیزتر به پایان برسانید. بازگرداندن میزان سلامتی جیسون در بازی نیز با روند جالبی همراه است. تنوع گیاهی بازی تنها برای زیبایی بازی طراحی نشده است. گیاهان دارویی بسیار زیادی در میان آن ها دیده می شوند که با جمع آوری آن ها می توانید داروهایی برای بازگرداندن سلامتی خود درست کنید. در کنار این موضوع، در برخی مراحل با بسته های کمک های اولیه نیز روبرو می شوید که می توانید از آن ها استفاده کنید. در ابتدای بازی، جیسون به عنوان یک انسان معمولی که تا کنون در درگیری های این چنینی شرکت نداشته، با محدودیت های زیادی روبرو است.

به طور مثال او نمی تواند بیش از یک سلاح حمل کند و یا میزان سلامتی او کم است و سریع کشته می شود. حتی او در زمان تیراندازی نیز نمی تواند درست روی هدف تمرکز کند. به همین دلیل حتماً باید از قدرت هایی که در اختیار دارید، استفاده کنید تا جیسون رفته رفته توانایی انجام کارهای مختلف را بدست بیاورد. برای اینکه جیسون بتواند تجهیزات بیشتری حمل کند، نیاز به وسایل مختلفی دارد. این وسایل را نمی توانید از فروشگاهی خریداری کنید و باید آن ها را از طبیعت درخواست کرد. به طور مثال جیسون برای حمل پول بیشتر، نیاز به کیف جادارتری دارد و یا برای حمل سلاح بیشتر نیاز به کمربندی جدیدتر دارد.

قسمتی به نام Crafting در منوها وجود دارد که به وسیله آن می توانید این تجهیزات را ارتقاء دهید، اما برای درست کردن آن ها نیاز به پوست حیوانات مختلف دارید. در نقشه بازی مکان حیوانات مشخص شده که با رفتن به آن قسمت ها می توانید آن ها را شکار کنید، اما در این قسمت ها باید مواظب باشید که خودتان شکار نشوید! در بازی با کمپ های دزدان دریایی و برج های رادیویی مختلفی روبرو می شوید. پاکسازی کمپ ها امتیازات مختلفی را به شما خواهد داد و از کار انداختن برج های رادیویی باعث می شود تا نقشه به میزان بیشتری برای شما باز شود و همین طور سلاح رایگان به شما داده خواهد شد.

در زمان مبارزه ها نیز باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که دشمن از سمت های مختلفی می تواند شما را محاصره کند و سریع شما را از بین ببرد. هوش مصنوعی دشمنان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و اگر بیش از حد در یک جا به مبارزه بپردازید، افراد بیشتری به سمت شما خواهند آمد. دشمنان می توانند با بی سیم و یا فعال کردن آژیر خطر یکدیگر را خبر کنند و شرایط را برای شما سخت تر کنند. به همین دلیل بازی المان های مخفی-کاری را نیز در بازی قرار داده است. با مخفی-کاری می توانید دشمنان را به وسیله چاقو از بین ببرید و جسد آن ها را پنهان کنید. حتی با این کار می توانید کمپ های مختلف را از وجود دزدان پاک کنید. البته مخفی-کاری در این بازی با چالش های زیادی همراه است.

شاید وقتی که در حال مخفی-کاری هستید، یک مار به شما حمله کند و موقعیت شما را لو دهد! استفاده از وسایل نقلیه مختلف مثل اتومبیل ها، موتور، جت اسکی، کایت و... نیز به شما این اجازه را می دهند تا بتوانید به قسمت های مختلف محیط بازی سفر کنید. مبارزه هایی که در روند داستانی بازی به نمایش درمی آیند حالت سینمایی و هیجان انگیزتری دارند و مبارزه جیسون و واس در صحنه های مختلف جذابیت خاصی به بازی بخشیده است. گیم پلی Far Cry 3 بسیار خلاقانه، چالش برانگیز و درگیر کننده است و کاری کرده که بازیکنان به تمام قسمت های بازی سفر کنند و کارهای مختلفی را برای پیشرفت انجام دهند.

نتیجه گیری

Far Cry 3 را می توان بهترین بازی سال 2012 نامید که متأسفانه حتی به قرعه کشی VGA 2012 هم نرسید. شاید کمتری کسی تا قبل از عرضه Far Cry 3 فکرش را می کرد که این بازی تا این حد عالی از کار دربیاید. Ubisoft با این اثر توانست کارنامه بسیار خوبی را در سال 2012 از خودش بجا بگذارد.



           
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

بنظر می رسد که این Box Art برای تمام پلتفرم ها به همین شکل خواهد بود. BioShock: Infinite قرار است در 26 فبریه 2013 برای Xbox 360 ،PS3 و همچنین PC عرضه شود.



           
یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

همان طور که می‌دانید همواره یکی از عناوین انحصاری و موفق کنسول Xbox 360، سری فورتزا بوده است. آخرین نسخه این سری پیش از عرضه‌ی عنوان “فورتزا: افق”، “فورتزا موتوراسپورت ۴″ می‌باشد که در سال گذشته عرضه شد و نخستین ویژگی آن که همه را به تحسین واداشت گرافیک خیره کننده و بی‌نظیر آن بود؛ امّا کم و کاستی‌هایی نیز مانند وجود باگ‌های مختلف و دیگر اشکالات در بازی وجود داشتند که قابل چشم پوشی نیز نبودند. این بار استودیو “پلی‌گراند” تحت نظر شرکت مایکروسافت دست به ساخت یک “اسپین‌آف” از سری فورتزا با نام”فورتزا: افق” زده است که نسبت به عناوین پیشین این سری دچار تغییر و تحولات بسیاری شده و توانسته مخاطبان بیش‌تری جذب کند. قطعا پس از “هیلو ۴″ عنوان “فورتزا: افق” یکی دیگر از انحصاری‌های موفق Xbox 360 در سال جاری است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نام:Forza: Horizon
سازنده: Playground Games
ناشر: Microsoft Studios
سبک: Racing(مسابقه‌ای)
پلتفرم: Xbox 360

فستیوال به سبک فورتزا

بازی از آن جایی آغاز می‌شود که کنترل یک اتوموبیل “آوانتادور” را در اختیار دارید و در حال عبور هستید که موضوعی در کنار خیابان توجه شما را جلب می‌کند. شما وارد فستویال یا همان جشنواره بزرگ شهر “کلرادو” می‌شوید که باید در آن با ماشین‌های دیگر رقابت کنید و پول بیش‌تری در بیاورید! همان طور که می‌دانید قرار دادن داستان در عناوین مسابقه‌ای چندان لازم نیست و اشکالی در بازی به وجود نمی‌آورد، اما این بار سازندگان بازی جهت ایجاد بهانه‌ای برای این مسابقات بزرگ در ابتدا داستان را در چند سکانس روایت می‌کنند؛ خبرنگاران با کنجاوی به این طرف و آن طرف می‌روند و همه جا غوغایی برپا است، چرا که جشنواره‌ای بزرگ در حال برگزاری است که قرار است شما نیز در آن شرکت کنید. اما نکته جالب این است که پس از این دیگر تا پایان بازی هیچ خبری از ادامه آن داستان و آن جشنواره و آن خبرنگاران و …نمی‌شود! درست است که قرار دادن داستان در عناوین مسابقه‌ای لزومی ندارد اما این بدان معنی نیست که داستان به یک باره رها شود و حتی در پایان بازی هم ما نفهمیم ماجرای آن جشنواره به کجا رسید. اما به هر حال همین نیز بهانه‌ خوبی برای شروع یکی از بهترین عناوین مسابقه‌ای است.

فستیوال عجیب!

گیم‌پلی “فورتزا: افق” همه چیز دارد؛ از مسابقه بسیار معمولی با تعداد ۸ اتوموبیل تا مسابقه‌ای دیوانه‌وار و عجیب با هلکوپترها و بالن‌ها!

پس از آغاز جشنواره باید به رقابت با دیگران در سطح پایینی بپردازید؛ در ابتدا هم تنوع ماشین‌هایی که در اختیار دارید کم است و هم قابلیت آن‌ها و همین موضوع انگیزه بالایی به شما می‌دهد تا بهتر بازی کنید و اعتبار بیش‌تری پیدا کنید.

تغییر اساسی که در گیم‌پلی عنوان “فورتزا: افق” نسبت به نسخه قبلی آن به وجود آمده است، آرکیدگونه شدن مسابقات است و این بار بر خلاف گذشته اصلی‌ترین هدف بازی شبیه‌ساز بودن و حرفه‌ای بودن آن مانند رقابت‌های واقعی نیست؛ بلکه این بار به شما توانایی آن داده می‌شود که کمی از واقعیت دورتر شوید و مسابقات متفاوت و هیجان انگیزتری را تجربه کنید. اما پس از این موضوع نخستین نکته‌ای که به چشم می‌خورد این است که تنوع مسابقات “فورتزا: افق” پس از مدتی کم و گاها تکراری می‌شوند که این نسبت به عنوان “فورتزا ۴″ یک پسرفت به شمار می‌آید؛ در این نسخه دیگر شاهد خیلی از رقابت‌های مختلف “فورتزا ۴″ که در طول گیم‌پلی از تکراری شدن آن جلوگیری می‌کردند، نیستیم.

انواع مسابقات “فورتزا: افق” را می‌توان به دو نوع “تک به تک” و “گروهی” تقسیم بندی کرد. یک سری از مسابقات کاملا معمولی هستند و آن‌ها را در همه عناوین مسابقه‌ای دیده‌ایم، یعنی مسابقات ۸ نفره که نوآوری جدیدی ندارند. یک گروه دیگر از مسابقات که هیجان زیادی دارند نیز مسابقه دادن با انواع هلی‌کوپترها و از این قبیل وسایل است که در نوع خود واقعا جالب و جدید هستند. مسابقات “تک به تک” که در آخر هر مرحله برگزار می‌شوند یکی از جذاب‌ترین مسابقات بازی هستند؛ طراحی این مسابقه‌ها که با یک ماشین دیگر و در مسیرهایی مناسب برگزار می‌شود باعث شده که این بخش آدرنالین خون شما را بسیار بالا ببرد و عمق هیجان را به شما نشان دهد! در صورت برنده شدن در این رقابت‌ها ماشین حریف شما متعلق به خودتان می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات مثبتی که گیم‌پلی “فورتزا:افق” به خود دیده است، تغییر زمان شب و روز مانند واقعیّت است که این ویژگی باعث خلق صحنه‌ها و ابتداکارات بسیار در بازی شده است. اگر می‌خواهید به اندازه‌ای که وقتی شماره‌های نخست “رزیدنت اویل” را بازی می‌کردید، بترسید؛ پیشنهاد من به شما مسابقه دادن در کوهستان‌های دور افتاده و پر پیچ و خم دورن نقشه بازی و قسمت شمالی آن است! با توجّه به طراحی دقیق جانوران اطراف محیط نیز چه بسا با شیری، پلنگی چیزی هم مواجه شوید! این گونه مسابقات واقعا دلهره‌ آورند.

مسابقه با یک هواپیما! آن هم با یک ماشین تقریبا متوسط و جالبی‌اش این است که به راحتی می‌توان برنده این مسابقه شد!

هم‌چنین با توجه به تبدیل شدن محیط “فورتزا:افق” به یک دنیای Open World امکان مسابقه دادن در هر منطقه و در هر ساعت از روز فراهم است و با استفاده از این قابلیّت می‌توان شاهد صحنه‌های بسیار زیبایی مانند طلوع و غروب خورشید بود که به زیبایی هرچه تمام طراحی شده‌اند و هر منتقد سرسختی را به وجود می‌آورند!

با توجّه به Open World بودن بازی “فورتزا:افق”، می‌توان در هر منطقه‌ای از نقشه وسیع شهر “کلرادو” که واقعی است و با کمک عکس‌های ماهواره‌ای تهیه شده است؛ گشت و گذار کرد. هم‌چنین در گوشه و کنار این محیط وسیع مسابقه‌های ویژه‌ای قرار دارند که امتیاز برنده شدن در آن‌ها نسبت به مسابقه‌های درون جشنواره بسیار بیش‌تر است. علاوه بر این اگر خوب همه جای نقشه را بگردید به ماشین‌های قدیمی و زیبایی نیز بر می‌خورید که خود به خود به سوی آن‌ها جذب خواهید شد. امّا گشت و گذار در محیط بازی نیز به خودی خود دل‌پذیر است و حتّی می‌توان از منظره‌های بی‌نظیری که گاها” با آن‌ها برخورد می‌کنید عکس بگیرید و در قسمت آنلاین بازی آن را به دیگران نشان دهید.

این همان جاییست که گفتم بروید تا بترسید!بازی با زاویه درون ماشین و از چشم راننده نیز برخلاف خیلی از عناوین مسابقه‌ای دیگر لذت بخش است.

کنترل همه‌ی ماشین‌ها در “فورتزا: افق” بسیار خوش دست و عالی است و رانندگی آن هم با زاویه‌ای که از چشم راننده است واقعا حس خوبی برای بازی‌کننده دارد. امّا این خوش دست بودن و نرم بودن ماشین‌ها کمی آزار دهنده نیز می‌شود! برای مثال کنترل ماشین‌های امروزی و مدل بالا به همان اندازه نرم و خوب است که ماشین قدیمی که در گوشه‌ای از نقشه آن را پیدا کرده‌اید و برای چندین سال پیش است!

یکی از ویژگی‌های واقعا خوب و عالی “فورتزا: افق”، هوش مصنوعی کاملا بدون نقص و عالی آن است. خوش‌بختانه مانند عناوینی مثل “مست وانتد ۲″ شاهد این موضوع نیستیم که چند ثانیه پس از سرنگون شدن یکی از رقبا در خیابان همان ماشین بیاید و یک خراشی به ماشین ما بیندازد و فرسنگ‌ها از ماشین ما دورتر شود! در این عنوان اگر ماشینی را از مسیر منحرف کنید دیگر شانس برنده شدنش بسیار کم است و به راحتی هم از شما جلو نخواهد زد؛ حتی اگر با بالاترین درجه سختی بازی کنید. اما همراه با بالاتر بردن درجه سختی بازی کمی از ویژگی‌های آرکید گونه آن کم می‌شود و در عوض بازی کمی سبک شبیه‌سازتری نسبت به درجه‌های پایین تر پیدا می‌کند.

یک نمای کلی از نقشه کلرادو،در این نقشه وسیع همه جور منطقه و آب و هوایی وجود دارد.

تنوع ماشین‌هایی که در “فورتزا: افق” وجود دارند بسیار زیاد است و به ۱۲۰ نوع مختلف می‌رسد و چند راه برای دسترسی به آن‌ها وجود دارد؛ یکی شرکت در مسابقات و کسب پول و خرید آن‌ها، یکی مسابقه دادن به ماشین‌های دیگر به صورت “تک به تک” که در صورت پیروز شدن می‌تواند آن ماشین را مال خود کنید و …در نتیجه در قسمت تنوع ماشین‌های این عنوان محال است کمبودی احساس کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر و بسیار خوب “فورتزا: افق”، توانایی طراحی یک ماشین به دل‌خواه خود است. در اصل دست شما آن قدر در طراحی و اسپورت کردن ماشین باز است که احساس می‌کنید یک برنامه فوتوشاپ کامل در بازی وجود دارد؛ تا حدی که می‌توانید با دوستانتان عکس دست‌جمعی بگیرید و آن عکس را بر روی ماشین خود هک کنید!

اما یک نکته بسیار جالب و خوب که برای بهره گیری از امکانات ارتقای ماشین در “فورتزا: افق”  قرار داده شده است؛ وجود ۱۰۰ تابلو “آپگرید” در محیط وسیع بازی است که با تخریب هر یک از آن‌ها یک درصد تخفیف برای استفاده از امکانات مختلف دریافت می‌کنید؛ حال اگر همه ۱۰۰ تابلو را خراب کنید دیگر نیاز به خرج کردن پول هم نیست!

گیم‌پلی “فورتزا: افق” واقعا سرگرم کننده است و آن قدر مسابقات مختلف و چالش‌های هیجان انگیز در جای جای نقشه بازی وجود دارد که تا مدت‌ها می‌توانید خود را با همین بازی سرگرم کنید؛ فقط حیف که دقت در طراحی ماشین‌ها نسبت به “فورتزا ۴″ کمی افت کرده و علاوه بر این بعضی از اتوموبیل‌های معروف برخی نام‌های تجاری بزرگ نیز در بازی حضور ندارند.

بخش چند نفره بازی نیز مانند همه عناوین سری “فورتزا” دارای مودهای بسیار جذاب است و این بخش نیز ارزش این بازی را دو چندان می‌کند. در “فورتزا: افق” نیز مودهای مختلفی برای رقابت با دیگران به سبک‌های مختلف وجود دارد اما تا حدودی تفاوت زیادی با بخش چند نفره “فورتزا ۴″ ندارد؛ به هر حال پیشنهاد می‌کنم بخش چند نفره این بازی را هرگز از دست ندهید.

نورپردازی بازی واقعا زیباست.تعداد ماشین‌های موجود در بازی نیز آن قدر زیادند که وقتی آن‌ها را می‌بینید دلتان به حال خودتان می‌سود که چرا پول ندارید آن‌هارا بخرید!

معنای واقعی “افق”

گرافیک عنوان “فورتزا: افق” را می‌توان در یک کلمه توصیف کرد؛ “بی‌نظیر”، امکان ندارد با مشکل گرافیکی و یا افت فریم، باگ و هر چیز دیگری که مانع لذت بردن از بازی بشود، مواجه شوید. گرافیک این بازی به همراه نورپردازی آن واقعا تحسین برانگیز است و هیچ اشکالی بر آن وارد نیست. اگر به گشت و گذار در نقشه بازی بپردازید حتی یک گوشه‌ از نقشه را نیز پیدا نمی‌کنید که بدون ریزه‌کاری و دقت در طراحی آن وجود داشته باشد؛ همه محیط‌هایی که در این بازی مشاهده می‌کنید با جزئیاتی فوق‌العاده زیبا طراحی شده‌اند. نورپردازی بازی نیز از همیشه بهتر است و همین موضوع بازی را بیش‌تر به واقعیت نزدیک می‌کند. اما یکی از بزرگ‌ترین اشکالات “فورتزا: افق”، تخریب پذیری ماشین‌ها و در بعضی مواقع بخورد بسیار مصنوعی و خشک اتوموبیل‌ها در خیابان است. همه ماشین‌ها به دقت و به زیبایی تمام طراحی شده‌اند اما به نظر می‌رسد سازندگان بازی دوست نداشته‌اند به ماشین‌های درون بازی آسیبی برسد و بد قواره بشوند! چرا که بعضی مواقع برخوردهای بسیار سنگین و سختی را تجربه می‌کنید اما نهایتا شاید چراغ جلوهای ماشین بشکنند!

صداگذاری در “فورتزا: افق” به بهترین شکل ممکن انجام شده است؛ هر ماشین صدای مخصوص به خودش را دارد و با نزدیک شدن اتوموبیل‌های دیگر از پشت سر در مسابقات به خوبی صدای موتور آن‌ها حس می‌شود. موسیقی‌هایی نیز که برای این بازی در نظر گرفته شده‌اند مناسب هستند اما پس از مدتی تکراری می‌شوند و شاید بتوان گفت برای یک عنوان مسابقه‌ای این تعداد موسیقی لایسنس شده کم باشد.

در این‌جا یکی از ماشین‌های مدل بالای بازی را مشاهده می‌کنید؛ به دامنه کوه‌ها نگاه کنید، حتی چین‌خوردگی‌های دامنه کوه‌ها نیز دقیقا با ظرافتی وصف نشدنی طراحی شده‌اند.

در پایان باید گفت “فورتزا:ا فق”، یکی از عناوین بسیار عالی دنیای بازی‌های رایانه‌ای و در زمینه عناوین مسابقه‌ای است که از این پس قطعا هر عنوان مسابقه‌ای دیگری که منتشر شود با بازی بزرگی مانند “فورتزا: افق” مقایسه خواهد شد.




           
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

نکته جالب درباره دنیای The Walking Dead که آقای رابرت کرکمن (Robert Kirkman) آن را ساخته، این است که درهای زیادی وجود دارند که به وسیله آن ها بتوان داستان های مختلفی را روایت کرد. شخصیت پردازی های این داستان آنقدر خوب بوده که بتوان در کنار روند اصلی، ماجراهای مختلفی را به وجود آورد. کتاب های کمیک، سریال تلویزیونی و یا بازی های ماجراجویی که استودیوی Telltale آن ها را به صورت قسمتی عرضه می کند، نشان دهنده پتانسیل بالای این داستان و دنیای خلق شده توسط آن هستند. حضور داشتن در یک دنیای Zombie Apocalypse به این معنا است که مرگ دقیقاً روبروی زندگی قرار گرفته و کوچکترین اشتباه، موجب مرگ می شود.

اما در این دنیا کسی جز دریل دیکسون (Daryl Dixon) نمی تواند این قدر خوب مقاومت کند و سرسختانه با زامبی ها مبارزه کند. قدرت های او باعث شده دریل یک هیولاکش عالی باشد. همچنین ویژگی های خاص او باعث شده که به عنوان شخصیت اصلی بازی The Walking Dead: Survival Instincts که توسط Terminal Reality در دست ساخت، انتخاب شود. یک بازی اول-شخص که بازیکنان در آن کنترل دریل را به دست می گیرند. بر خلاف داستانی که استودیوی Telltale در پیش گرفته، Terminal Reality روی فضای اکشن این دنیا تمرکز داشته است. داستان این بازی قرار است پیش درآمدی در آغاز ماجراهای فیلم باشد. جایی که ماجراجویی دریل و برادرش مرل (Merle) برای سفر به آتلانتا آغاز می شود.

همان طور که حتماً حدس زده اید، سفر این دو برادر امن نخواهد بود و سازندگان نیز با ایده "مرگ در هر گوشه و سایه ای کمین کرده است" دست به ساخت بازی زده اند. این موضوعی است که آنجل گونزالز (Angel Gonzalez) به آن اشاره می کند. او در ادامه صحبت هایش می گوید: "Walkerها در همه جا حضور دارند و شما نمی دانید که چه وقت و کجا به شما حمله می کنند و حتی نمی دانید که چند نفر خواهند بود و یا اینکه آیا آن ها باز هم در اطراف شما حضور دارند یا خیر! زامبی ها در این بازی همانند سریال، آرام حرکت می کنند، اما یک ماشین کشنده بی رحم هستند.

اگر خوش شانس باشید، می توانید تمام آن ها را از بین ببرید، اما در غیر این صورت یا باید فرار کنید، یا خواهید مرد." زمانی که با گروهی از Walkerها روبرو می شوید، باید به صورت مخفی-کارانه فعالیت کنید. باید از Walkerها دور بمانید تا آن ها متوجه حضور شما نشوند. اگر آن ها در حال تکه پاره کردن یک جنازه بودند، می توانید به آرامی از کنارشان عبور کنید و همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که نباید مدت طولانی ای در جایی پنهان بمانید. صدا و بو می تواند نظر Walkerها را به شما جلب کند و از آنجایی که در بازی المانی برای نشان دادن میزان صدا و بو طراحی نشده، باید خیلی زیرکانه عمل کنید. سازندگان بازی HUDهای کمی در صفحه به کار برده اند تا بازیکنان بیشتر درگیر فضای اکشن شوند.

پس از چند مبارزه مختلف، کم کم به همان دریل دوست داشتنی در سریال تبدیل خواهید شد که به وسیله Crossbow خودش می تواند تمام Walkerها را از بین ببرد. سلاح، غذا و سایر تجهیزاتی که می توانید به همراه داشته باشید، نقش مهمی در بازی ایفا می کنند. باید به قسمت های مختلفی بروید و مکان های مختلفی را جستجو کنید، اما آیا این قسمت ها امن هستند؟ اگر به فروشگاهی که سر راه قرار دارد، مراجعه کنید، اتفاق خاصی رخ نمی دهد؟ همچنین در طول بازی با افراد مختلفی روبرو می شوید و می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن ها را به گروه خود اضافه کنید. The Walking Dead: Survival Instincts دارای قسمت CO-Op نیست، اما کارهای جالبی را با همکاری مرل در بازی انجام خواهید داد. گونزالز می گوید: "حضور مرل مربوط به آن قسمت از داستان می شود که آن ها می خواهند در این بازی آن را روایت کنند و بازیکنان خواهند دید که رابطه میان این دو برادر به چه صورت است و چه اتفاقی برای آن ها رخ می دهد." ظاهراً پرداختن به داستان مرل کار بسیار سختی است.

او یکی از شخصیت های بسیار مرموز یک سریال به حساب می آید و به نظر می رسد که در فصل سوم این سریال نیز بازمی گردد تا به جواب های خوبی در مورد او برسیم. اما صحبت هایی که این دو شخصیت در بازی انجام می دهند نیز می تواند بسیار جالب باشد. دریل در طول سریال از یک شخصیت سخت و بی احساس به یک فرد دوست داشتنی تر تبدیل شده و اما آیا مرل نیز در این ماجراها تغییر کرده است؟ این سوالی است که به نظر در بازی جواب آن را می گیریم. بازی کردن در نقش ضدقهرمانی مانند دریل می تواند بسیار بحث برانگیز باشد و خیلی ها نیز دوست دارند که با این شخصیت در دنیای پر از Walker این بازی حضور داشته باشند. اگر استودیوی Terminal Reality بتواند هم قسمت FPS و هم بخشی که مربوط به پیچیدگی شخصیت های بازی می شود را خوب پیاده سازی کند، این نسخه از بازی The Walking Dead: Survival Instincts می تواند بخش های جالبی از دنیای این مجموعه را به نمایش بگذارد.



           
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

 او یک قاتل است. به صورت قراردادی افراد مختلفی را می کشد. او در آزمایشگاه های مختلف رشد کرده و اکنون به فردی تبدیل شده که احساس را در کارش دخالت نمی دهد و در کمال خونسردی جان انسان ها را می گیرد. او فرشته سیاهپوش مرگی است که بی صدا می آید و بدون گذاشتن ردی از خودش، ناپدید می شود. او را با بارکدی که در پشت سرش قرار دارد می شناسیم. مأمور 47 به ظاهر یک مرد بسیار با شخصیت می آید، اما او اتفاقات زیادی را تجربه و سختی های زیادی را تحمل کرده است. ما شاهد سرگذشت او بوده ایم و می دانیم که 47 دست به چه کارهایی زده، اما ماجراهای او همچنان ادامه دارد. اینبار 47 به دنبال بخشش می گردد. او می خواهد در نسخه جدید سری بازی های Hitman، به شخص دیگری تبدیل شود تا مورد عفو قرار گیرد.

داستان

"47 عزیز، اگر این نامه را می خوانی، من مرده ام. تو مرا به جرم یک خیانتکار می کشی و تراویس (Travis) بازی را می برد، اما تو نباید بگذاری که آن دختر را هم ببرد. تشکیلات مخفی تراویس روی افراد مختلف، تحقیقات ژنتیکی انجام می دهند. کارهایی که سازمان از انجام آن ها باخبر نیست. ویکتوریا (Victoria) یک نمونه ارزشمند برای تراویس به حساب می آید. تو باید به ویکتوریا شانسی را بدهی که خودت هرگز نداشتی. از ویکتوریا محافظت کن و بنجامین تراویس را بکش!" در این نسخه از سری بازی های Hitman قرار است با جلوه دیگری از مأمور 47 آشنا شویم. در ابتدای بازی 47 مأمور می شود که همکار همیشگی اش، دایانا (Diana) را به جرم خیانت از بین ببرد.

او توسط سازمان و به دستور بنجامین تراویس مأمور می شود تا به محلی که دایانا در آن حضور دارد، نفوذ کند و او را بکشد. دایانا دختری به نام ویکتوریا را دزدیده که تراویس روی او آزمایشات ژنتیکی انجام داده و قصد داشته تا او را به یک قاتل دیگر مانند 47 تبدیل کند. قاتلی که حتی بهتر از 47 خواهد شد و به همین دلیل ویکتوریا از ارزش بسیار بالایی برای سازمان برخوردار است. 47 خودش را به دایانا می رساند و او را از بین می برد، اما دایانا در آخرین لحظه های زندگی اش به 47 می گوید که باید از ویکتوریا مراقبت کند. 47 پس از اینکه متوجه می شود ویکتوریا نیز سرگذشتی مانند خودش داشته، تصمیم می گیرد از او دفاع کند و کسانی که به دنبال تصاحب این دختر هستند را از بین ببرند.

اتفاقات زیادی در طول بازی رخ می دهند و ویکتوریا توسط افراد دیگری دزدیده می شود که از ارزش این دختر باخبر هستند و قصد دارند با معامله او پول زیادی بدست بیاورند. 47 از اینجا به بعد هم با نیروهای آژانس و تراویس مبارزه می کند و هم باید خلافکارهایی را از بین ببرد که ویکتوریا را در اختیار دارند. در Absolution برای اولین بار مشاهده می کنیم که 47 بدون داشتن پشتیبان و مأموریتی از سوی آژانس دست به کارهایی می زند که تا کنون از او شاهد نبودیم. او اینبار با انگیزه شخصی به مبارزه می پردازد و به سراغ احساس و توانایی هایی می رود که در نسخه های قبلی از او ندیده بودیم. داستان واقعاً زیبا و درگیر کننده روایت می شود. کارگردانی خوبی برای داستان سرایی بازی صورت گرفته و با اتفاقات بسیار هیجان انگیز و درگیری های 47، بازیکنان به سرعت جذب داستان می شوند. شخصیت پردازی های بسیار خوبی را در بازی شاهد خواهید بود و حضور بازیگران مطرح هالیوود نیز باعث شده تا داستان رنگ و بوی دیگری به خودش بگیرد.

گرافیک

"بسیار زیبا و شگفت انگیز" وصفی است که درباره گرافیک این بازی می توان بیان کرد. آثار ارتقاء موتور Glacier به Glacier 2 در Absolution کاملاً مشهود است. محیط ها از جزئیات بسیار بالا و بافت های با کیفیتی برخوردار هستند. سازندگان به خوبی توانسته اند که تفاوت طراحی در مراحل بازی را به نمایش دربیاورند. در محله چینی ها با انبوه جمعیت مواجه هستید که به مدد موتور بازی هیچگونه مشکل پردازش در آن ها نیست و می توان گفت که این تکنیک یک نوآوری و پیشرفت در این نسل محسوب می شود. طراحی شخصیت های بازی نیز که دیگر جای خودش را دارد. کیفیت بالای شخصیت های بازی باعث شده که نمایش تازه ای از 47 و دشمنانش را شاهد باشیم.

البته باید متذکر شوم که سطح کیفی بخش های مختلف گرافیک، تا حدودی پایین تر از آن چیزی بود که IO در اولین نمایش از Hitman: Absolution نشان داد. مثلاً در آن دمو، سر تراشیده 47 بسیار گرد بود، اما در نسخه کنسولی این بازی می توانید چندضلعی های (Polygon) سر او را بشمارید و دیگر از آن صافی خبری نیست! کاملاً مشخص است که آن دمو توسط یک High-End PC ضبط شده بود. حتی لباس های 47 هم به آن اندازه که ادعا شده بود، دچار تغییرات داینامیک نمی شوند. استفاده از صورت هنرپیشه های مطرح هالیوود بجای شخصیت های بازی، زیبایی خاصی به آن بخشیده و این حس را بیشتر در بازی به وجود می آورد که شما در حال تماشای یک فیلم هستید.

ضبط حرکات (Motion Capture) صورت شخصیت ها بسیار خوب بوده و انیمیشن های جالبی را در زمان بیان دیالوگ ها در صورت آن ها مشاهده می کنید. از طرف دیگر، طراحی لباس مأمور 47 نیز بسیار شگفت انگیز است. خیس بودن لباس ها و یا حرکت آب روی صورت 47 به خوبی قابل مشاهده است. جلوه های ویژه بازی مانند انفجارها، طراحی آتش و تخریب ساختمان های بزرگ نیز واقعاً خوب و بدون مشکل از کار درآمده اند. طراحی سلاح ها نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و هر سلاح با جزئیات بسیار بالایی طراحی شده است. نورپردازی خوب بازی، محیط های زنده و براقی را به وجود آورده است. سایه های بسیار خوب و نورهای داینامیک از قسمت های قابل توجه بازی به حساب می آیند. البته در برخی صحنه ها، وقتی 47 زیر نور قرار می گیرد، سایه ای از او وجود ندارد.

موسیقی/صداگذاری

بر خلاف نسخه های قبلی Hitman که آهنگسازی آن ها را جسپر کید (Jesper Kyd) انجام داده بود، در Absolution شاهد حضور 3 آهنگساز به نام های پیتر پیتر (Peter Peter)، پیتر کید (Peter Kyed) و توماس بارتشی (Thomas Bärtschi) هستیم. آن ها با همکاری یکدیگر کار خارق العاده ای را در آهنگسازی این بازی انجام داده اند. در Absolution موسیقی به روش بازی های معمول ساخته نشده و حالتی داینامیک دارد. بدین صورت که آهنگ ها بنا بر رفتار شما تغییر می کنند و ریتم های مختلفی به خود می گیرند. اگر قاعده مخفی-کاری را به خوبی رعایت کنید، آهنگ های ملایمی با استفاده از سازهای آرام می شنوید.

اما هر چه به سمت نا آرامی و حالت اکشن پیش بروید، آهنگ ها تنش زاتر و سازها خشن تر می شوند، تا حدی که صدای گروه کر هم در آن آمیخته می شود. باید گفت که IO در زمینه موسیقی بازی دست به اعجاز زده و ایده خامی را که زمانی بازی Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins در مورد موسیقی داینامیک بازی های مخفی-کاری مطرح کرد، پخته و احیا کرد. همچنین صداگذاری روی محیط بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. صداهای مختلفی را در محیط بازی خواهید شنید. صدای راه رفتن، صحبت کردن سربازان و افراد مختلف و یا صدای طبیعت و... به خوبی در بازی شنیده می شوند. با توجه به اینکه صداها در یک بازی مخفی-کاری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، Absolution در این بخش بسیار موفق ظاهر شده است.

با صداهای مختلف می توانید سربازان را از مسیر اصلی منحرف و یا آن ها را غافلگیر کنید. صداگذاری روی سلاح ها نیز نیازهای بازی برطرف کرده و حس تیراندازی خوبی را به شما منتقل می کند. همچنین برای صداگذاری روی شخصیت های بازی از هنرپیشه های مختلفی استفاده شده و به نوعی در این بازی شاهد حضور ستاره های مختلف سینما هستیم که برخی از آن ها در کنار صداگذاری، در قسمت Mo-Cap نیز حضور داشته اند. از بین این بازیگران می توانیم به حضور اشخاصی مانند دیوید بیتسان (David Bateson) صداپیشه و بازیگر مأمور 47، کیت کارادین (Keith Carradine) صداپیشه شخصیت بلیک دکستر (Blake Dexter) و پاورز بوث (Powers Boothe) صداپیشه شخصیت تراویس اشاره کرد.

گیم پلی

گیم پلی Hitman: Absolution با تکیه بر استانداردها و استخوان بندی نسخه های گذشته توانسته خودش را با المان های جدیدتر نیز ترکیب کند تا بازیکنان در این بازی با تجربه ای فوق العاده روبرو شوند. مراحل بازی به شکلی طراحی شده اند که شما در آن ها آزادی عمل زیادی برای رسیدن به هدف مورد نظر خواهید داشت. می توانید از راه های مختلف خود را به مکان مورد نظر برسانید. این موضوع باعث شده که بازی روند خطی نداشته باشد و در حالیکه همه چیز مشخص است، بازیکنان آزادی عمل خوبی داشته باشند.  در انجام مأموریت ها باید همیشه با برنامه ریزی عمل کنید و دشمنان را با بررسی شرایط محیط از بین ببرید.

باید به این موضوع توجه داشت که برای از بین بردن دشمن، نگهبان دیگری در آن نزدیکی نباشد. اگر این موضوع را رعایت نکنید، سریعاً توسط آن ها شناسایی خواهید شد. از طرف دیگر 47 می تواند لباس هر کسی را که می کشد، بپوشد. بازی مجموعه شگفت انگیزی از انواع و اقسام لباس ها را پیش روی شما قرار می دهد. حتی ممکن است در یک مرحله با 5 تا 6 لباس مختلف روبرو شوید که می توانید آن ها را بر تن کنید. پس از اینکه سربازی را از بین بردید، باید سعی کنید که جسد او را در جایی پنهان کنید. در محیط بازی همیشه کمدها و صندوق هایی برای پنهان کردن اجساد وجود دارند. حتی خود شما نیز می توانید در آن ها پنهان شوید تا دشمنان شما را پیدا نکنند.

با آیتم های بسیار زیادی برخورد خواهید کرد که تعداد آن ها بسیار زیاد است. با پرتاب کردن این وسایل می توانید حواس نگهبان ها را پرت کنید و یا اگر آن شیء یک چاقو باشد، می توانید دشمن را به وسیله آن از بین ببرید. روند بازی به شکلی است که بازیکنان می توانند هم به صورت کاملاً اکشن و هم به صورت کاملاً خفی-کاری مراحل را سپری کنند. می توانید مراحل را بدون کشتن کسی و یا شلیک گلوله ای به پایان برسانید. مراحل به شکلی طراحی شده اند که می توانید اهداف مختلف را با راه و روش های مختلفی از بین ببرید. می توانید آن ها را با شلیک گلوله از بین ببرید که این کار اصلاً پیشنهاد نمی شود، چرا که درگیری بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

می توانید هدف مورد نظر را مسموم کنید یا مکان حضور او را با بنزین پر کنید و زمانی که هدف به آنجا رسید، آن مکان را آتش بزنید. می توانید اجسام بزرگ و سنگینی که در هوا قرار دارند را روی هدف مورد نظر بیندازید. مراحل بازی بسیار بزرگ طراحی شده اند و به همین دلیل اهداف شما نیز به مکان های مختلف آن مرحله می روند. در این حالت می توانید راه های مختلفی برای کشتن آن ها پیدا کنید. این موضوع یکی از امتیازهای بسیار خوب بازی به حساب می آید و یکی از المان هایی است که لذت چند بار بازی کردن Absolution را بیشتر کرده است. از دیگر قدرت های 47 قابلیتی به نام Instinct است.

47 به وسیله این قدرت می تواند دشمنان را از پشت دیوارها مشاهده کند، مسیر حرکت آن ها را بینید و مکان هدف اصلی و قسمت های مهم بازی را پیدا کند. با انجام دادن کارهای مختلف میزان Instinct شما بیشتر می شود و می توانید از آن بیشتر استفاده کنید. یکی دیگر از قدرت های 47 قابلیتی است که در زمان Instinct به وجود می آورد. این قابلیت Point Shooting نام دارد و به وسیله آن می توانید چند هدف را انتخاب کنید و با سرعت آن ها را از بین ببرید. این قابلیت در مکان هایی کاربرد پیدا می کند که می خواهید چند دشمن را سریع و بدون سر و صدا از بین ببرید. البته برای این کار بهتر است از سلاح های اصلی 47 استفاده کنید.

نتیجه گیری

نسخه جدید سری Hitman یک بازی فوق العاده زیبا و مملو از پیشرفت های نوآورانه است. Absolution یک دنباله موفق است که در این روزها کمتر می توان نمونه آن را پیدا کرد. ساعت ها گیم پلی هیجان انگیز به همراه گرافیک و موسیقی های بسیار زیبا، چیزی است که شما را به سمت خودش می خواند.

 



           
پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

 متیازهای بازی Far Cry 3 را در زیر مشاهده کنید:

CVG – 9.4

Eurogamer – 10

IGN – 9

Kotaku – A Blast

MondoXbox (Italy) – 9.3

Canadian Online Gamers – 9

GameTrailers – 8.6

Videogamer – 9

Strategy Informer – 9

OXM – 8.5

God is a Geek – 9

Game Informer – 9.5

GamesRadar – 4.5/5

Inside Games CH (Germany) – 81/100

Digital Spy – 4/5

9lives (Belgium) 92/100

Spazio Games (Italy) – 9

Xboxlife (Denmark) – 8.5



           
پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.