بازی های رایانه ای AA77

سری بازی های SmackDown vs. RAW چند سالی است که به پای ثابت بازی های ورزشی تبدیل شده اند و علاقه مندان خود را هر سال با عرضه نسخه های جدید سرگرم می کنند. امسال نیز THQ طرفداران این سری از بازی ها را تنها نگذاشته و با عرضه نسخه جدید آن ها را به مبارزه های نفس گیر این مسابقات دعوت کرده است. مسابقه هایی که بیشتر جنبه سرگرمی دارند تا یک مسابقه هیجان انگیز و واقعی. اما تجربه آن ها در یک بازی کامپیوتری همیشه جالب و جذاب بوده است. امسال شرایط کمی برای برای SmackDown vs. RAW متفاوت شده و یک رغیب تازه نیز برای آن پیدا شده است. بله، EA با عرضه بازی MMA خود را در بین بازی های مبارزه ای قرار داده تا شرایط را برای بازی هایی مانند SmackDown سخت کند. حال ببینیم این بازی برای رقابت با رقیب تازه نفس خود چه در چنته دارد.

گرافیک


گرافیک بازی در این نسخه بهتر از قبل شده است. کشتی گیرها با جزئیات بسیار خوبی در بازی طراحی شده اند، اما یکی از مشکلاتی همچنان در بازی وجود دارد و مثل اینکه سازندگان قصد ندارند فکری به حال آن بکنند، طراحی تماشاچیان و افرادی است که در اطراف رینگ قرار دارند. همچنان آن ها بسیار بی کیفیت و نه چندان جذاب طراحی شده اند. اما همانطور که گفته شد، هر چقدر محیط اطراف بازی بی کیفیت هستند، ورزشکارها از طراحی و جزئیات خوبی بهره می برند. همچنین انیمیشن طراحی شده برای ورزشکارهای مختلف بسیار زیبا و نرم از کار درآمده و همین مسئله حرکات آن ها را بسیار جذاب کرده است. انیمیشن های صورت ورزشکارها بسیار خوب است و واکنش های مختلفی در آن ها دیده می شوند. در کل شاید این بازی در بخش گرافیک کامل نباشد، اما کمبودی هم ندارد و علاقه مندان را راضی خواهد کرد.

موسیقی/صداگذاری


صداگذاری در این نسخه نیز بهبود پیدا کرده است. مخصوصا این پیشرفت در گزارشگر بازی به چشم می خورد که بسیار با هیجان و جالب توجه مسابقات را گزارش می کند. در کنار حس هیجان انگیزی که گزارشگر به بازی می دهد، شاهد تفسیرهای اشتباه و نظرهای بی موردی هستیم. البته اگر گوش دادن به صحبت های گزارشگر برای شما مهم باشد، به چنین مسئله ای پی خواهید برد. در غیر این صورت او فقط صحنه های بازی را با داد و فریاد هایش بازگو می کند. صدای تماشاگران همچنان چاشنی خوبی برای افزایش هیجان بازی و مبارزه های مختلف است و در این نسخه نیز حس و حال خوبی را به بازی بخشیده است. واکنش تماشاگران در نوع خود بسیار جالب توجه است.

گیم پلی


مهمترین قسمت در بازی های ورزشی ای که همه ساله عرضه می شوند، همین بخش گیم پلی است. بازی SmackDown vs. RAW در این نسخه یک گیم پلی زیبا و سریع را به نمایش گذاشته است. حرکات و فنون مبارزان افزایش پیدا کرده اند. همچنین سیستم گرفتن حریف نیز بهبود بسیاری پیدا کرده و به یکی از قسمت های مهم بازی تبدیل شده است. از تمام محیط رینگ می توان به خوبی استفاده کرد و فنون مختلف را روی حریف آزمایش کرد. فنونی که تنها در رینگ مسابقات WWE می توان آن ها را اجرا کرد. می توانید از لبه های رینگ بالا بروید و فنون بسیار هیجان انگیز و زیبایی را اجرا کنید و همانند یک کابوس شبانه بر سر حریف از آسمان نازل شوید. همچنین حرکت آخر یا فنونی که کار حریف را یکسره می کنند نیز در این نسخه بسیار عالی شده اند. اما یکی از مشکلاتی که به گیم پلی بازی لطمه وارد کرده، عدم تعادل میان فنون ورزشکاران است. این مسئله روند بازی را کمی دچار مشکل کرده است. برخی از ورزشکاران تکنیک های بسیار قوی ای می زنند و برخی دیگر توانایی اجرای آن فنون را ندارند. قابلیت ساخت شخصیت که در نسخه سال گذشته به بازی اضافه شده بود، امسال تغییر خوبی پیدا کرده و برای بخش داستانی نیز در نظر گرفته شده است. البته منظور از بخش داستانی مسیری است که او تا تبدیل شدن به یک قهرمان در این بازی می پیماید.

نتیجه گیری


به نظر نمی رسد بیشتر از این بتوان از یک بازی ورزشی مبارزه ای که هر ساله عرضه می شود، انتظار داشت. اما وجود برخی مشکلات در این بازی باعث شده که باز هم برخی انتظارهای برآورده نشود. در کل امسال سال خوبی برای علاقه مندان به ورزش های خشن رینگی بود. بازی MMA و SmackDown vs. RAW امسال ساعت ها مسابقه هیجان انگیز را برای طرفداران به همراه آورده اند. انتظار از SmackDown vs. RAW بیشتر از MMA است، اما این بازی اگر بخواهد همچنان جزو عنوان های با کیفیت این سبک از بازی باقی بماند. باید در سال آینده یک دگرگونی کلی را در خود انجام بدهد.

پلتفرم: ps3   psp   x360ps2



           
4 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

ساعت ها می گذرند، بدون آنکه متوجه بشوید. با شخصیت ساخته خود دنیایی را پیش رو دارید که شما را مجذوب خود کرده و خواب و خوراک را از شما گرفته است. دنیای World of WarCraft آنقدر وسیع و پر رمز و راز است که بازیکنان زیادی را معتاد خود کرده است. Blizzard در سال 2004 با عرضه این بازی دنیای مجازی ای را خلق کرد که میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا ساعت ها، روزها، ماه ها و سال ها آن را بازی کرده اند. اکنون پس از دو سال از عرضه نسخهWrath of the  Lich King شاهد یک اضافه شونده دیگر به نام Cataclysm هستیم. بازی ای که قطعا میلیون ها کاربر برای عرضه آن لحظه شماری می کردند.

داستان


داستان Cataclysm از این قرار است که  اژدهای شیطانی که Deathwing the Destroyer نام دارد دوباره بازگشته است. Deathwing پس از ماجراهای WarCraft II زمان زیادی را صرف درمان خود کرد و نقشه بازگشت دوباره به شهر Deepholm را کشید. اکنون او قدرتمندتر از همیشه بازگشته است و قصد دارد تا سرزمین Azeroth را به تصرف خود درآورد. اینجاست که قهرمان ها و اتحادهای مختلفی تشکیل می شوند تا علیه Deathwing و خطری که او برای دنیا به وجود آورده، اقدام کنند. اما این همه داستان نیست. در طول بازی با اتفاقات گوناگونی روبرو خواهید شد و با جزئیات بیشتری از داستان مواجه می شوید. داستان بازی به گونه ای طراحی شده که بازیکنان باید حتما از طرفدران سرسخت سری بازی های WarCraft باشند تا بتوانند با اشخاص و حالت های مختلفی که داستان بازی پیش روی آن ها می گذارد، ارتباط برقرار کنند. داستان کاملا با نسخه های گذشته در ارتباط است و بهتر است آن ها را بازی کرده باشید و بعدا به سراغ این بازی بیایید.

گرافیک


این بازی همچنان گرافیک فانتزی نسخه های گذشته را دارد. اما دیگر سری بازی های World of WarCraft پرچم دار گرافیک برتر در بین بازی های MMO نیستند. گرافیک بازی با تغییرات چشم گیری نسبت به دو سال پیش همراه نبوده، اما بازیکنان در این نسخه با محیط های جدیدتر و بسیار وسیع روبرو هستند که از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده اند. محیط فانتزی بازی به نوعی انتظار از گرافیک بازی را کم کرده است. طراحی شخصیت ها و محیط های بازی در سطح یک بازی سال 2010 نیست. اما همین سطح گرافیکی باعث شده که با بازی ای بسیار روان و زیبا روبرو باشیم.

موسیقی/صداگذاری


موسیقی های بازی مانند نسخه های گذشته بسیار زیبا و شنیدنی هستند و همگی به صورت ارکسترال تهیه شده اند و با سبک حماسی خود حال و هوای بسیار خوبی به بازی بخشیده اند. قطعات، ساخته آقای راسل براور (Russell Brower)، آهنگساز نسخه های قبلی این سری از بازی ها هستند. موسیقی به خوبی در طول بازی به گوش می رسد و درون بازی قرار گرفته است. از طرف دیگر کار صداگذاری روی شخصیت ها در مقایسه با نسخه های قبلی دچار افت کیفیت شده است. صداگذاری روی شخصیت های بازی در برخی موارد خیلی بد کار شده و کمی آزار دهند به نظر می رسد.

گیم پلی


این بازی همانند نسخه های گذشته ساعت ها گیم پلی جدید را برای بازیکنان به همراه آورده است. محیط های جدید، ماموریت های جدید، آیتم های جدید و... تنها بخشی از چیزهایی هستند که در این بازی با آن ها روبرو خواهید شد. هسته اصلی گیم پلی همانند سایر نسخه ها است و تغییری نکرده است. بازیکنان همچنان باید ماموریت های بسیار زیادی که در بازی قرار دارند را انجام دهند تا پول به دست بیاورند. سیستم تجارت در بازی نقش مهمتری را در این نسخه ایفا می کند. باید با جمع آوری پول، آیتم های مناسبی را برای خود خریداری کنید. به همراه داشتن آیتم های کارآمد از عوامل موفقیت در این بازی است. پول در بازی کمی سخت به دست می آید و به همین دلیل باید در خریدهای خود دقت تمام را به خرج دهید. همانند نسخه های قبلی محیط های بازی بسیار بزرگ هستند و رفتن به مناطق مختلف بازی زمان زیادی را صرف می کند. به طور مثال برای انجام برخی مراحل به نوعی دست به مسافرت خواهید زد. در این زمان تنوع محیط های بازی به خوبی نمایش داده می شود و حتی با نژادهای مختلف هم روبرو خواهید شد. در ماموریت های مختلف باید از کوهستان ها، زیر دریا، شهرها و مکان های مختلف عبور کنید. در هر قسمت می توانید آیتم هایی را پیدا کنید که برخی از آن ها واقعا ارزشمند هستند و در طول بازی به شما کمک های زیادی می کنند. بازی آنقدر وسیع و پر محتوا طراحی شده که بازیکنان برای اینکه تمام محیط بازی را بررسی کنند بیش از 50 تا 60 ساعت زمان نیاز خواهند داشت. البته اگر در طول این گشت و گذارها به انجام ماموریت های مختلف مشغول شوید و با Bossهای غول پیکر و بسیار بزرگ مبارزه کنید، این زمان از این هم بیشتر خواهد شد. گیم پلی بازی برای تازه کارها کمی نا آشنا و شاید کمی کسل کننده باشد. سیستم Level Up بازی همچنان یکی از عواملی است که باعث می شود تا مدت زمان گیم پلی بازی افزایش پیدا کند. هر چقدر Level قهرمان شما بالاتر باشد، در نبردها با روند آسان تری روبرو خواهید بود. ارتقاء دادن قابلیت های مختلف قهرمان اصلی و بدست آوردن آیتم های مختلف و منحصر به فرد از جمله عوامل اصلی موفقیت در بازی هستند.

نتیجه گیری


بازی World of WarCraft: Cataclysm یک نسخه اضافه شوند خوب برای سری WoW به شمار می آید، اما عدم ایجاد تغییرات کلی در بازی باعث شده که این عنوان از رقیب های خود عقب بماند. البته محبوبیت این بازی به همراه داستان درگیر کننده آن باعث شده تا عدم پیشرفت آنچنانی در بازی به چشم نیاید. اما با در نظر گرفتن تمام این موارد نمی توان زیبایی و هیجان این بازی را نادیده گرفت. این بازی برای طرفداران سبک MMO یک عنوان تمام عیار به شمار می آید.



           
4 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درست یك روز بعد از نمایش Uncharted 3: Drake's Deception در Spike Video Game Awards، استودیوی Naughty Dog به مطبوعات اجازه داد تا برای اولین بار گیم پلی این بازی را ببینند. این نمایش توسط چندین سازنده اصلی بازی در لوس آنجلس اجرا شد و مشخص شد كه در ماه نوامبر سال بعد به طور انحصاری برای PS3 عرضه خواهد شد. قبل از شروع نمایش، Naughty Dog كمی از پشت صحنه بازی را نشان داد و امكانات جدید خود را در ساخت این بازی نمایش دادند. آن ها به تازگی به یك استودیوی جدید نقل مكان كرده اند و حال فضای بیشتری برای ساخت دارند. در حقیقت بعضی از افراد آن ها در زمان ساخت Uncharted 2 روی میز غذا كار می كردند! استودیوی جدید آن ها یك بخش كوچك برای استودیوی ضبط حرکات (Motion-Capture) دارد كه در آنجا انیمیشن شخصیت ها ضبط می شود. همچنین Sony یك استودیوی خیلی بزرگ تر و مجهزتر در Culver City برای تیم Uncharted 3 درست كرده است. خانم امی هنیگ (Amy Hennig) كه در سمت Creative Director روی بازی كار می كند، می گوید آن ها قصد داشته اند نیتن دریک (Nathan Drake) و دوست و دشمنانش را خیلی واقعی جلوه دهند. با توجه به تریلر عرضه شده Uncharted 3: Drake's Deception ماجرای جوینده گنج ما را در بیابان به تصویر می كشد. او به دنبال لارنس (T.E Lawrence)، افسر ارتش بریتانیا می گردد كه داستان زندگی وی در فیلم لارنس عربستان (Lawrence of Arabia) در سال 1962 روایت شد.

اما Uncharted 3 ربطی به مشاركت لارنس در شورش عرب ها ندارد. لارنس از یك شهر گمشده هیجان زده شده بوده است. شهری كه به Atlantis of the Sands معروف است. او كل دنیا را به دنبال تمدن گشته و در قرآن (سوره مبارکه الفجر-آیات 5 الی 13) به سرنخ هایی از این شهر بر می خورد. او با شهر ارم (Iram)، شهری پر از ستون روبرو می شود که در گذشته اقوام فاسد عاد و ثمود در آنجا می زیسته اند. اینطور به نظر می رسد كه خداوند بلایی بر این شهر نازل كرده و آن را زیر شن ها مدفون كرده است. لارنس زندگی طولانی نداشت تا به صحرای Rub' al Khali سفر كند و به دنبال این شهر بگردد. در Uncharted 3، قهرمان ما، یعنی نیتن دریک با دوست خود ویکتور سالیوان (Victor "Sully" Sullivan) به دنبال رد این شهر هستند. آن ها دقیقا مسیری كه لارنس برای پیدا كردن سرنخ پیموده را طی می كنند و خود را در Chateau در فرانسه پیدا می كنند. منطقه ای كه در طول قرون وسطی گم شده بود. دموی زنده ای كه از Uncharted 3 نشان داده شد، دریک و سالی را نشان می دهد كه در خرابه های یك منطقه چوبی مربوط به قرون وسطی هستند. این محل پر از پیچك ها و خزه است. دقیقا حس آشنای Unchartedهای قبلی را حس می كنید. در یك محل قدیمی زیبا هستید كه به دست گذشت زمان و طبیعت رو به تخریب است. پس از كمی، ناگهان آدم بدهای داستان حمله می كنند. امی هنیگ می گوید كه دشمنان دریک این بار آدم شیطانی و یا گنج پرستان حریص نیستند.

آن ها جزو یك فرقه قدیمی هستند كه از ترس به عنوان اسلحه استفاده می كنند. رازهای زیادی پشت این فرقه است، ولی چیزی كه مسلم است، این است كه آن ها نمی خواهند دریک و سالی زنده بمانند تا گنج دیگری را پیدا كنند. آن ها منطقه را با بنزین و نفت خیس می كنند و همه جا را به آتش می كشند. همه جا در حال فروپاشی است. دریک جلو می رود و سعی دارد از در و دیوار بالا برد و به سالی هم كمك كند. كمی بعد با اكشن بیشتری روبرو می شویم. در حال بالا رفتن از دیوارهای قلعه فرانسوی، دریک به سمت سقف قوسی شكل می رود. در Unchartedهای قبلی این آخر كار بود، ولی در Uncharted 3 می تواند خود را بالا بكشد و یا به سمت پایین بیاید و این حركات باعث می شوند تا سقف را باز كند. آقای جاستین ریچمن (Justin Richman) كارگردان بازی باور دارد كه این حركت جدید می تواند در معماها خیلی كارآمد باشد و المان های زیادی خلق كند. این حركت جدید به بازیكن این اجازه را می دهد تا راه های بیشتری برای خارج شدن از دردسر داشته باشد. ریچمن همچنین می گوید دریک می تواند از هر شیء با بالارفتن، خزیدن و یا راه رفتن روی آن ها عبور كند. ضبط حركات دریک خیلی واقعی تر و بالانس تر شده است. یكی از قوانینی كه همیشه در سری بازی های Uncharted وجود دارد، قانون مورفی نام دارد. یعنی وقتی از چیزی بالا می روید، وقتی از آن به جای دیگر می پرید، آن شیء دقیقا وقتی كه شما از آن پریده اید فرو می ریزد. شما باید جاسوسانه در كنار دشمنان حركت كنید و آن ها را مخفیانه بكشید. یكی از روش های كشتن دریک جفت پا پریدن روی هوا و ضربه زدن به دشمن است.

همینطور كه زبانه های آتش بیشتر می شوند و دود ساختمان را می گیرد، انیمیشن های دریک تغییر می كنند. این هدفی است كه Naughty Dog قصد دارد در صنعت بازی ایجاد كند، انیمیشن متغیر نسبت به موقعیت. او دیوارها را می گیرد و خیلی سراسیمه حركت می كند. وقتی اكشن سخت تر می شود، او حتی تغییراتی در حالت فیزیكی خود ایجاد می كند. او كم كم به خاطر دود سرفه می كند و به خاطر گرما تلو تلو می خورد. او می تواند از روی سنگرها بپرد و با لگد دشمن را بزند و در همان حال اسلحه خود را در آورده و به دشمنانش شلیك كند. نبردهای تن به تن Uncharted هم در این بازی وجود دارند. ریچمن می گوید، Uncharted هیچ گاه نبرد تن به تن عمیقی همانند مبارزات كافه ای (چیزی مثل Raiders of the Lost Ark) نداشته است. او قول داده تا در Uncharted 3 بتوانید نبردهای تن به تن خشن و سینمایی داشته باشید و حتی از محیط برای حمله و  ضدحمله به دشمنان استفاده كنید. اگر كنار دست او یك بطری باشد، او می تواند آن را برداشته و به سر دشمن بكوبد. در دمو، ما صحنه ای را می بینیم كه یكی از دشمنان، دریک را از پشت گرفته و دیگری اسلحه خود را بیرون می كشد. دریک خود را به عقب خم می كند و مردی كه او را گرفته را به جلو آورده و كاری می كند كه مرد مسلح به دوست خود شلیك كند. دمو با یك Cliffhanger بزرگ تمام می شود. دریک و سالی پس از نجات یافتن از قلعه ای كه منفجر شد، نور طلوع خورشید را می بینند و در حالیكه فكر می كنند دوران سختشان تمام شده، یك دیوار بزرگ از پشتشان به سمتشان فرود می آید و در اینجا دمو تمام می شود.

پلتفرم: ps3


تـاریخ انتشـــار :

تاريخ انتشار ايران سه شنبه 10 آبان 1390


           
4 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

 



           
3 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77



           
3 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77
درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.