بازی های رایانه ای AA77


(c) 2010 ModdingWay. All rights reserved


           
3 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

 
 


           
3 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

سری بازی های Fight Night یکی دیگر از عناوین ورزشی EA Sports هستند که بر خلاف اکثر عناوینی که سالانه عرضه می شوند، هر چند وقت یکبار به بازار عرضه می شوند. سری بازی های Fight Night را می توان بهترین شبیه ساز ورزش بوکس (Boxing) نامید که تا کنون عرضه شده اند. در این بازی با مبارزه های بسیار واقعی و هیجان انگیز روبرو خواهید شد. EA در E3 امسال نسخه جدید این سری از بازی ها را به نام Fight Night: Champion معرفی کرد. EA در آن زمان اعلام کرد که این بازی نسبت به نسخه های گذشته تغییرات بسیار زیادی در تمام زمینه ها خواهد داشت. EA Sports برای این نسخه یک خط داستانی جدید در نظر گرفته و المان هایی را به آن را اضافه کرده که بازی را بیش از پیش واقعی تر کرده است. یکی از اولین تغییرات این بازی که سریعا به چشم خواهد آمد، طراحی خوب آن است. نسخه های گذشته واقعا در مقابل این بازی حرفی برای گفتن ندارند. ورزشکاران در این نسخه بسیار بهتر از نسخه های قبل طراحی شده اند. لباس هایی که بر تن دارند، بسیار عالی به نظر می رسند. حتی محیط های پس زمینه بازی که در نسخه های قبلی به آن توجه خاصی نشده بود، در این نسخه بسیار بهتر شده اند و از جزئیات بهتری بهره مند هستند. حتی فریم ریت نیز در این بازی افزایش پیدا کرده و نسخه جدید روی 60 فریم اجرا می شود. اولین نکته جدیدی که به بازی اضافه شده، حالتی به نام Champion است. EA Sports درباره این مود اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است.

بخش Story-Driven هم یکی دیگر از قسمت هایی است که تازه در بازی قرار گرفته و شما را در نقش یک بوکسور جوان قرار می دهد که قصد قهرمان شدن در این رشته ورزشی را دارد. البته این بخش همان بخش Career معمولی است که در سایر بازی ها هم دیده بودیم. یکی دیگر از تغییرات این نسخه این است که دیگر از تصویر ورزشکاران کلاسیک این ورزش مانند کلی (Klay) و تایسون (Tyson) برای طرح کاور بازی استفاده نخواهد شد. اما هر دوی این ورزشکاران در بازی حضور خواهند داشت. برای قسمت کلاسیک، بخشی به نام Legacy Mode در بازی قرار گرفته است. البته این بخش نسبت به نسخه های گذشته با چند تغییر نیز همراه بوده است. EA برخی بازیکنان را وادار کرد که بخش تمرینی بازی را انجام دهند. اما آن ها باید بسیار بد بازی می کردند تا ببینند عکس العمل بازی در مقابل آن چیست. در این حالت که شما بسیار بد بازی می کنید، بازی به شما این امکان را می دهد که آن مرحله را به صورت کامل رد کنید. در این نسخه بازی Fight Night پاداش های بیشتری را به بازیکنان می دهد و او را به ادامه بازی تشویق می کند. این کار هم بر اساس گزارش های بازیکنان بوده و EA هم این خواسته آن ها را در بازی قرار داده است. در قسمت گیم پلی بازی، EA Sports تغییرات بسیاری را ایجاد کرده تا اینکه بازی بسیار واقعی تر شود. یکی از تغییرات بسیار بزرگی که در بازی جدید شاهد خواهید بود، سیستم استقامت (Stamina) ورزشکار در زمان مبارزه است.

با توجه به نوع ضربه و محلی که ضربه به آن برخورد می کند، مقدار مشخصی از استقامت ورزشکار کم می شود. این عمل باعث می شود که به نوع و محل برخورد ضربه توجه بسیاری داشته باشید. ضربه به بازوی چپ، بازوی راست، پای چپ، پای راست یا شکم و سینه میزان متفاوتی از مقاومت حریف را در طول بازی کم خواهد کرد. این کار به شما اجازه می دهد در طول مبارزه از ضربه های متنوع تری هم استفاده کنید. همچنین این روش بازی را بسیار واقعی تر خواهد کرد. در این نسخه گوشه های رینگ شما را به صورت خودکار به اطراف می برند و باعث می شوند که شما در طول بازی نگران این مسئله نباشید که اکنون در کجای رینگ قرار دارید. همچنین در این نسخه یک قسمت حرکت آهسته هم در بازی قرار گرفته است. زمانی که شما مشت های بسیار قدرتمندی را به حریف می زنید، صحنه آهسته می شود و شما لحظه برخورد مشت با بدن حریف را مشاهده خواهید کرد. حتی بازی به قدری به سمت واقعی تر شدن پیش رفته که ضربه های شما واکنش لحظه ای افراد کنار رینگ را نیز در بر خواهد داشت. در برخی از صحنه ها که ضربه های بسیار قوی ای را به حریف می زنید، افراد کنار رینگ می گویند: "اون عوضی رو شکست بده". بازی هم اکنون در مرحله آلفا قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این بازی قرار است در سه ماهه اول سال 2011 عرضه شود. به نظر می رسد که امکانات جالب تر و چیزهای شگفت انگیز بیشتری را در نسخه نهایی بازی مشاهده کنیم. این بازی برای PS3 و Xbox 360 عرضه خواهد شد.


تـاریخ انتشـــار :
تاريخ انتشار آمريکا 2011/03/01
تاريخ انتشار ايران سه شنبه 10 اسفند 1389


           
2 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

Bodycount كمی متفاوت تر از واقعیت سبك FPS را به تصویر می كشد. آقای اندی ویلسون (Andy Wilson) كارگردان بازی می گوید تصمیمات عمدی انجام داده ایم كه از فرمول همیشگی دورتر شویم. او می گوید: "ما می خواهیم این بازی را با لبخند انجام دهید، مثل كسانی كه بازی های Arcade تیراندازی قدیمی را بازی می كنند. چیزی كه می خواستیم بهتر از دیگران انجام دهیم، این بود كه حس شلیك یك گلوله و افكت های برخورد آن با اجسام را دوباره سازی كنیم. به همین دلیل بود كه دنیایی با بالاترین درجه تخریب خلق كردیم. می خواستیم انتخاب های تاكتیك های متفاوت را به بازیكن ها بدهیم. مخصوصا وقتی سنگر هم در هم می ریزد و دنیای بازی بازتر می شود و این به شما اجازه می دهد از هر مكانی كه بخواهید به دشمن خود شلیك كنید". در خیلی از جهات Bodycount بازگشتی است به روزهایی كه كشتن در یك بازی تیراندازی خیلی لذت بخش بود و صحنه های سینمایی آن از پیش تعریف شده نبودند. طراحی مراحل باز، باعث شده از هر مسیری كه می خواهید به مقصد خود برسید و در این حین اكشنی بسیار شدید را تجربه كنید. طبق گفته ویلسون، هر مسیر و تاكتیك متفاوت در بازی تجربه ای جدید از مبارزه ای متفاوت برای شما دارد. برای اثبات این ادعا، آن ها یك مرحله از آفریقا را نشان می دهند. صدای یك زن كه در HQ به شما كمك می كند، شنیده می شود. كمی بعد اولین موج دشمنان می آیند. قبل از درگیری، دشمنان پخش شده و به پشت سنگرها می روند و مرحله اكشن شروع می شود.

بار دیگر مرحله را اجرا می كنیم و این بار متوجه می شویم که می توانیم پشت منطقه ورود دشمنان برویم و این بار ما آن ها را سورپرایز كنیم. یكی از نكات بارز Bodycount سیستم سنگر گیری در نمای اول-شخص آن است. با نگه داشتن Trigger سمت چپ می توانید در سنگر بمانید و با تكان دادن Stick سمت چپ به طور نیم خیز از سنگر بیرون بیاید. این سیستم خیلی خوب و كارآمد است و خیلی بهتر از بازی های هم سبك خود كار می كند. بزرگترین برگ برنده بازی قدرت تخریب در مراحل است، Bad Company 2 را به صورت دیوانه وار تصور كنید. هر سنگری كه از آهن و یا سنگ درست نشده باشد، می تواند خرد شود كه یا با گلوله این مورد امكان پذیر است یا با نارنجك كه البته تخریب بیشتری هم دارد. بیشتر مكان ها تخریب پذیر هستند و شما را مجبور می كنند دائم در حال حركت و تعویض سنگر باشید. نتیجه، خیلی خوب و تاكتیكی است. هر مرحله و هر دشمن مهارت و چالش خاص خود را دارند. ویلسون می گوید: "ما كلاس های مختلفی در این بازی داریم كه خیلی منحصر به فرد هستند. این بستگی دارد كه چطور اجازه دهید موقعیت آغاز شود. برای مثال اگر پزشك های دشمنان را از بین نبرید، آنها به طرف زخمی ها رفته و كار را برای شما سخت می كنند". كلاس های دیگر مثل فرمانده، دستورات نظامی می دهند و اگر آن ها را سریع از پای در نیاورید، خیلی خطرناك خواهند شد. در پروسه Arcade كردن بازی نوار قدرت و بالا رفتن آن (Power-up) را هم با اكشن بازی مخلوط كرده اند.

با كشتن دشمنان، Orbهای آبی دریافت می كنید كه می توانید برای Level-Up كردن خود استفاده كنید. مثلا می توانید نیروی هوایی به دست بیاورید و یا زره خود را قوی تر كنید و یا اسلحه خود را مرگبارتر كنید. ویلسون می گوید: "این یك شبیه ساز نیست، این یك بازی است و ما می خواستیم Bodycount سیستم جایزه داشته باشد. سه راه برای جمع آوری اطلاعات دارید. كشتن دشمنان زیاد، كشتن با روشی خاص، كشتن نیروهای ویژه و یا كشتن پزشك و مجروح در حین درمان. Power-Up می تواند در خیلی از مقاطع پیشرفت كند. با تقویت Mini Map خود می توانید مكان دشمنان را ببینید و یا با پیشرفت در بازی حتی آن ها را پشت دیوار هم ببینید". سازندگان می گویند داستان بازی در كشورهای مختلف پیگیری می شود و ما دور دنیا می گردیم و همه جا را تخریب می كنیم. ویلسون می گوید: "شما یك مامور سابق هستید كه برای یك تشکل به نام The Network خواسته می شوید كه باید در این گروه به دور دنیا سفر كرده و مشكلات ملی ای را حل كنید كه هر كسی توانایی انجام آن را ندارد. بازی در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد و نشان می دهد كه دنیا در حال از دست دادن طبیعت خود است. این بازی یك عنوان آخرالزمانی مثل Mad Max نیست و بیشتر به تمام شدن سوخت كشورهای جهان سوم و نزدیك شدن دنیا به نابودی محیط زیست مربوط است". ویلسون ادامه می دهد: "ما واقعا سعی می كنیم تا محیط، داستان خود را بگوید و شما خود را كاملا غرق در آن بیابید. مثلا ممكن است یك اتوبوس چپ كرده را ببینید كه نشان دهنده یك درگیری بزرگ بر سر مردم عادی این منطقه بوده است". در حالیكه Bodycount از واقعی بودن دوری می كند، طراحی مراحل و محیط تخریب پزیر آن خیلی واقعی شده كه با اكشن Arcade مانند مخلوط شده است. شاید این بازی در حد آرزوهای شما در مورد Black Ops نباشد، ولی بازی ای است كه از ابتدای آن دستتان را روی دكمه شلیك نگه خواهید داشت.

تـاریخ انتشـــار :xbox360-ps3-pc
نیمه اول 2011

 



           
2 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

تکنیک های دریبل زنی در PES 2011


اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.


 


 


 


 


 


خب بزارین  در مورد سبک بازی در پست های بعدی مطلب بنویسم . فعلا در این پست مثل وبلاگ قبلیم فقط در مورد تکنیک ها صحبت میکنم.


در این بازی شما قادر خواهید بود انواع و اقسام تکنیک ها رو انجام بدید . یک نکته ی بسیار جالب در مورد تکنیک های بازی اینه که بر خلاف PES 2010 شما قادرین هر تکنیکی رو با هر بازیکنی حتی دروازبان هم انجام بدین.


نکته ی دیگه در مورد تکنیک ها اینه که اکثر تکنیک های این بازی با جهت های R صورت میگیره و جهت نماهای اصلی نقش کمی رو در اجرای تکنیک ها دارن ! باز هم برخلاف PES 2010 که اکثر تکنیک هاش با جهت نما بود. راستی منظورم از جهت های R دکمه هایی هست که در تصویر زیر میبینید و با رنگ زرد مشخص شده.


 


 


اگه دقت کرده باشید در Pes 2011  به سختی میشه دریبل سرعتی داد حتی با کریس رونالدو و مسی هم نمیشه مثل سابق تنها با جهت نما و سرعت مدافعین رو جا گذاشت. اما با تکنیک زیر که خدمتتون عرض خواهم کرد به راحتی میتونید دو سه مدافع رو جا بزارید.


 


زیباترین تکنیک بازی PES 2011 :


این تکنیک بدون شک زیباترین و کارآمد ترین تکنیک این بازی به حساب میاد.این تکنیک علاوه بر این که بسیار زیباست مدافعین رو باهاش میشه به راحتی جا گذاشت. در ضمن این تکنیک رو همه ی بازیکنان PES میتونن انجام بدن.


این تکنیک به این صورته که ابتدا بازیکن توپ رو بین دو پاش قرار میده سپس با پای راست توپ رو از پشت پای چپ غلتانده وسپس با پشت پای چپ تو رو از پشت سر به سمت بالا و متمایل به جلو پرتاب کرده به طوری که در نهایت توپ از جلو خود بازیکن به زمین برسه. (البته برای بازیکنان چپ پا میشه برعکس اون)


برای اینکه بهتر متوجه بشید به عکس زیر دقت کنید.


روش کار: در زمانی که توپ در اختیار بازیکن هست و در هر شرایطی ( چه بازیکن در حرکت باشد وچه ساکن باشد) دکمه ی L2 رو نگه داشته وسپس در همین حالت دکمه ی R رو دو بار پشت سر هم فشار بدید. (منظور از دکمه ی R دکمه ی قارچی شکل سمت راستیه که باید اون رو به داخل فشار داد.)
البته این تکنیک رو میتونید با دکمه های دیگه هم انجام بدین اما چون توضیحش طولانیه در زیر عکس توضیحش رو کامل میدم.
برای دانلود فایل
Replay این تکنیک اینجا رو کلیک کنید. پس از دانلود اونو از حالت زیپ خارج کرده و سپس درآدرس My Documents/KONAMI/ Pro Evolution Soccer 2011 /Save کپی کنید .


 


 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.


خب حالا بزارین نحوه ی انجام تمامی تکنیک ها رو خدمتتون عرض کنم . ساده ترین کار برای انجام حرکات تکنیکی به وسیله ی دکمه های جهت R هست که البته این تکنیک ها ساده تر از اونی هستند که من بخوام در موردشون توضیح بدم. نکته ی جالبی که در مورد  تکنیک های PES 2011 وجود داره اینه که ما میتونیم هر تکنیکی رو به صورت دستی بر روی  ترکیبی از دکمه های L1 و یکی از جهت های R تنظیم کنیم. برای اینکه بهتر متوجه بشید به مطالب زیر به دقت توجه کنید:


 


تنظیم تکنیک ها بر روی دکمه :


قبل از اینکه در این مورد توضیح بدم ابتدا وارد بازی و یا تمرین بشید. سپس در حالی که توپ در اختیار بازیکن قرار داره دکمه ی L1 رو نگه داشته و در همین حال یکبار دکمه ی R پایین رو بزنید. خواهید دید که بازیکن توپ رو به سرعت به طرف چپ و راست برده سپس توپ رو کمی عقب کشیده و در نهایت به طور مایل به جلو هل میده. حرکات جالبیه نه؟ اما بهتره بگم این حرکت تنها یک تکنیک نیست بلکه مجموعه ای از چهار تکنیک مختلفه که به صورت پیش فرض و از قبل بر روی این دو دکمه تنظیم شده بود و به طور پیاپی انجام شد! اصلا شما میتونید کاری کنید که با همون دو دکمه به جای این چهار حرکت پی در پی ، حرکت یا حرکات دیگه ای رو پشت سر هم و پی در پی انجام بده!


همچنین اگه دکمه های L1 و R چپ رو با هم فشار بدین بازیکن سه حرکت تکنیکی پشت سر هم رو انجام میده که آخرین حرکتش دریبل زیدانیه. و در نهایت دکمه ی L1 به همراه سایر جهت های R هم حرکات تکنیکی دیگه ای رو انجام میده.


اگه یادتون باشه قبلا گفتم که چیزی در حدود 30 حرکت تکنیکی در 2011 PES وجود داره.
سوال : من از یکی از این تکنیک ها خوشم اومده و میخوام تو بازی انجامش بدم اما چطور میتونم این کارو بکنم؟


برای انجام این تکنیک ها ابتدا باید تکنیک مورد نظرتون رو روی دکمه ی مورد نظر تنظیم کنید. برای این منظور در منوی Game Plan گزینه ی Link Feints  رو انتخاب کنید تا وارد منوی اون بشید . در این منو یک گزینه به نام Create New و سه گزینه به نام های Preset یک تا سه وجود داره و همون طور که میبینید گزینه ی اول اون در حالت فعاله.


 


اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.


خوب حالا اگه ما به جای اولی گزینه های دومی ویا سومی رو فعال کنیم حرکات تکنیکی که با L1 و جهت های R انجام میشد نیز تغییر پیدا میکنن . یعنی حرکات دیگه ای جایگزین اون میشن. حالا اگه قصد داشته باشید حرکات تکنیکی رو به صورت دستی تعیین کنیم باید بعد از انتخاب اون گزینه ی Edit Data رو انتخاب کنیم. اما برای اینکه تنظیمات Prese  ها بهم نخوره بهتره گزینه ی Create New رو انتخاب کنیم تا یک Preset جدید ساخته بشه . حالا در این منو پس از انتخاب یک نام برای آن تنظیمات مورد نظر رو انجام میدیم. برای مثال میخواهیم کاری کنیم که بازیکن به وسیله ی دکمه های L1 و R بالا چهار حرکت زیر رو پشت سر هم انجام بده:


اول یک دریبل زیدانی ، سپس یک دریبل رونالدینیویی ، سپس تکنیک پا عوض کردن ، و سپس یک تو سر توپ کریس رونالدویی.


برای این منظور گزینه ی Right Stick Up رو انتخاب میکنیم تا وارد یک لیست بشیم. این همون لیست تمامی تکنیک های بازیه که با رفتن بر روی هر گزینه ویدئوی اون نیز نمایش داده میشه.


 


اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.


 خب حالا باید دنبال دریبل زیدانی بگردیم که میشه همون گزینه ی اولی یعنی Roulette پس از انتخاب این گزینه ما باید تعیین کنیم که این حرکت از سمت چپ بازیکن انجام بشه و یا راست. پس از تعیین جهت دوباره وارد همون لیست میشیم که اینبار از ما میخواد تکنیک دوممون رو انتخاب کنیم . حالا باید اینبار دریبل رونالدینیویی و سپس جهت اون رو انتخاب کنیم که معادل گزینه ی Elastico هست .
(نکته: اگه گزینه ی
Exit رو انتخاب کنیم  اونوقت فقط دریبل زیدانی باقی میمونه . یعنی اگه تو جریان بازی دکمه های L1 و R
بالا رو بزنیم فقط دریبل زیدانی رو انجام میده.
به طور کلی ما میتونیم تا 4 حرکت تکنیکی رو روی هر یک از دکمه های ترکیبی تنظیم کنیم . یعنی مثلا اگه قصد داریم تنها دو حرکت تکنیکی رو انجام بده در بار سومی که وارد لیست میشیم گزینه ی
Exit
رو انتخاب میکنیم.)
حالا برای افزودن تکنیک سوم که پا عوض کردنه گزینه ی 
Running Step Over Dummy
و سپس جهت تکنیک رو انتخاب میکنیم
در نهایت برای  افزودن تکنیک چهارم (تو سر توپ) گزینه ی
Cross Over Turn رو به همراه جهت تکنیک انتخاب میکنیم .


حالا اگه در جریان بازی دکمه های ترکیبی L1 و R بالا رو با هم فشار بدید این چهار تکنیک رو پشت سر هم انجام میده. البته فراموش نکنید که در Link Feints  گزینه ی اون رو به حالت انتخاب در بیارین.
برای سایر دکمه های جهت
R
هم میتونید به همین شیوه تکنیک ها رو روی اون تنظیم کنید.
راستی اون تیکنیکی رو که در بالا واستون توضیح دادم و گفتم که زیباترین تکنیک بازیه هم در این لیست وجود داره که اسم این تکنیک هم  
Rainbow Flick هست که میتونید اون رو بر روی دکمه ی L1 و یکی از جهت های R تنظیم کنید.


 


خوب با توضیحاتی که در مورد تکنیک ها واستون دادم دیگه نیازی نمیبینم مثل وبلاگ PES 2010 در مورد تک تک تکنیک ها توضیح بدم چون در لیست تکنیک ها شما میتونید تمامی تکنیک ها رو ببینید و به راحتی با فشردن دو دکمه ( که یکی از اونها L1 و دیگری جهت های R هست) اونها رو در بازی به کار بگیرید.


 


بازی Pro Evolution Soccer 2011  تغییرات زیادی در گیم پلی بازی به وجود اومده . اصلا گیم پلی اون زمین تا آسمون با PES 2010  فرق میکنه . خب شاید خیلیاتون از گیم پلی و سبک بازی ناراضی باشید و لابد میگید اه اه چقدر مزخرف شده. ولی به نظر من هنوز زوده و باید اونقدر بازی کنید تا قلق بازی بیاد تو دستتون. اولین تغییری که متوجه اون میشیم نحوه ی پاس دادنه چون باید در هنگام پاس جهت نما رو دقیقا به سمت بازیکن بگیریم وسپس پاس بدیم در غیر این صورت پاس اشتباه میره . درست برخلاف PES-2010 که پاس دادن بسیار اتوماتیک تر بود.       از انجمن پردیس گیم



           
1 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77
درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.