ابر قهرمان ها علیه اسطوره ها Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds
 
بازی های رایانه ای AA77

اگر شما هم از طرفداران بازی های مبارزه ای باشید، حتما از کمبود این بازی ها گله دارید و شاید از اینکه این سبک از بازی ها در این نسل چندان موفق عمل نکرده اند هم راضی نباشید. اما Capcom از این روند نه چندان موفق بازی های مبارزه ای، درس گرفته و نسخه سوم یکی از بازی های کلاسیک و پرطرفدار خود را بسیار زیبا و عالی از کار در آورده است. بازی Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds از آن عنوان های مبارزه ای فانتزی ای است که خیلی ها دوست دارند آن را بازی کنند. شخصیت های محبوب بازی های Capcom روبروی ابر قهرمان های Marvel قرار گرفته اند تا بازیکنان بتوانند شاهد قدرت نمایی آن ها در قالب یک بازی کامپیوتری باشند.

داستان

در تمام عنوان های مبارزه ای شاهد داستان خاص یا چندان پیچیده ای نیستیم. در MVC3 هم همین قاعده پا برجاست. داستان توجیهی برای شکل گرفتن چنین مبارزه هایی میان شخصیت های Capcom و Marvel است و هدف دیگری ندارد و از این قرار است که دکتر دوم (Doctor Doom) که باعث اکثر بدبختی های دنیای Marvel است، یک تیم بزرگ خلافکاری تشکیل می دهد. تا اینجای کار همه چیز برای دنیای Marvel عادی است. اما دکتر دوم تصمیم می گیرد به یکی از پلیدترین شخصیت های دنیای Capcom ملحق شود تا با هم بتوانند هر دو دنیای Marvel و Capcom را به تصرف در بیاورند. او به سراغ آلبرت وسکر (Albert Wesker) می رود تا با همکاری او بتواند به خواسته هایش برسد. اما این اقدام باعث می شود که قهرمانان آشنای این دو دنیا علیه آن ها اقدام کنند و سعی کنند که این دو دنیا را از وجود این شیاطین پاک کنند. همین داستان، آغازی برای یک بازی مبارزه ای است. انصافا هم سوژه خوبی برای شکل گیری این بازی خلق شده و بازیکنان بهانه خوبی برای انجام این بازی دارند.

گرافیک

همان طور که از نام بازی هم مشخص است، با یک عنوان فانتزی روبرو هستیم. دیگر از دنیای تاریکی که اکثر شخصیت های بازی در آن به تنهایی حضور داشتند، خبری نیست و آن ها در محیطی کاملا فانتزی قرار گرفته اند. گرافیک Cel-Shade به بازی زیبایی خاصی بخشیده و محیط بازی را بسیار جذاب کرده است. با توجه به همین موضوع، طراحی شخصیت ها هم به همین صورت است. اما طراحی Cel-Shade باعث نشده که شخصیت های بازی از نظر طراحی جزئیات چیزی کم داشته باشند. شخصیت ها بسیار خوب و پر جزئیات طراحی شده اند. تمام شخصیت های این عنوان به همان زیبایی به نظر می رسند که در بازی های مستقل خود دیده شده بودند. این سبک باعث شده که بازی بیشتر حال و هوای کتاب های Comic را به خود بگیرد. بازی از صحنه های شلوغ زیادی هم برخوردار است. در این صحنه ها انواع و اقسام جلوه های بصری به چشم خواهند خورد. انفجارهای بسیار بزرگ، تخریب محیط، افکت های نوری و... تنها قسمتی از افکت هایی هستند که در زمان مبارزه ها به چشم می خورند. همین عوامل باعث شده اند که گرافیک بازی در نوع خود بسیار جذاب باشد و بازیکنان در قالب یک بازی مبارزه ای، فانتزی بودن را به خوبی حس کند.

موسیقی/صداگذاری

صداگذاری در این بازی همان چیزی است که یک بازی مبارزه ای به آن نیاز دارد. موسیقی بازی به خوبی هیجان را در بازیکنان ایجاد می کند و آن ها را به سرعت وارد جریان بازی خواهد کرد. موسیقی ها ریتم تند بسیار خوبی دارند و هر کدام هیجان خاص خود را دارند. یک مسئله قابل توجه درباره این موضوع، این است که در میان موسیقی هایی که برای بازی ساخته شده، آهنگ های Remix شدۀ متعددی هم وجود دارند. به طور مثال می توان به آهنگ Take You For A Ride اشاره کرد که قبلا در نسخه دوم این سری از بازی ها هم قرار داشت. برای این بازی 84 قطعه آهنگ ساخته شده و برای شنیدن همه آن ها به 4 ساعت و نیم زمان نیاز خواهید داشت. شخصیت های بازی نیز دارای دیالوگ هستند. دیالوگ های کوتاهی که بیشتر در ابتدای نبردهای بازی شنیده خواهند شد. این قسمت شاید چندان مهم نباشد، اما خیلی خوب از کار در آمده و آن چیزی شده که همه انتظارش را داشتند.

گیم پلی

در این بازی با گیم پلی ای مواجه خواهید شد که فقط در این سری از بازی ها آن را تجربه خواهید کرد. پس اگر نسخه های قبلی را بازی نکرده اید، با یک تجربه جدید در بازی های مبارزه ای آشنا خواهید شد. همان طور که گفته شد، شخصیت های Capcom و قهرمان های Marvel در این بازی با یکدیگر مبارزه خواهند کرد. در این عنوان 38 شخصیت حضور دارند که بازیکن می تواند از بین آن ها سه شخصیت را انتخاب کند و به مبارزه با حریف برود. این عنوان یک بازی مبارزه ای تک به تک نخواهد بود. بازیکنان می توانند از هر سه شخصیتی که انتخاب کرده اند به نوبت در بازی استفاده کنند. می توانند حریف را با ضربه های متعدد و تعویض به موقع شخصیت ها چنان غافلگیر کنند که او نتواند یک دکمه را هم در بازی بزند. در طول بازی باید در زمان مناسب شخصیت خود را عوض کنید و بوسیله دیگر شخصیت ها مبارزه را ادامه دهید. چون ضربه ها در این بازی تاثیر زیادی می گذارند، باید به سلامتی بازیکنان خود توجه زیادی داشته باشید. ضربه ها و فنونی که شخصیت ها در این بازی اجرا می کنند، بسیار قدرتمند هستند و بازی هم برخی از آن ها را در حالتی سینمایی به نمایش در می آورد. ضربه هایی که  امکان ندارد همانند آن ها را در بازی دیگری دیده باشید. هر یک از شخصیت های بازی دارای یک سلاح و یا یک قدرت خاص هستند. به طور مثال شخصیت مرد آهنی (Iron Man) می تواند اشعه لیزر بزند یا با یک بازوکای بزرگ که آن را از جیبش در آورده، بازیکن حریف را غافلگیر کند. یا مثلا شخصیت کریس ردفیلد (Chris Redfield) می تواند از سلاح های بی شماری که در اختیار دارد، استفاده کند. اما همان طور که گفته شد، در این عنوان باید به صورت ترکیبی بازی کنید. برای انتخاب شخصیت ها در بازی محدودیتی اعمال نشده و تفاوتی هم نمی کند که چه شخصیت هایی را با هم انتخاب کنید. فقط باید شخصیت هایی را انتخاب کنید که می توانید از آن ها بهترین استفاده را در بازی ببرید. شخصیت هایی که می توانید آن ها را به خوبی کنترل کنید و به نحوه اجرای فنون آن ها آشنایی دارید. در این بازی قدرت شخصیت ها به خوبی با هم برابری می کند. پس نباید گول هیکل بزرگ هالک (Hulk) یا دیگر شخصیت های بازی را بخورید. تعادل خوبی میان قدرت شخصیت های بازی برقرار شده و این بازیکن ها هستند که با نحوه بازی خود پیروزی یا باخت را برای خود به ارمغان می آورند. این عنوان را می توان مانند سایر بازی های مبارزه ای به صورت دو نفره هم بازی کرد. هر چه باشد، بیشتر هیجان بازی های مبارزه ای در این است که آن ها را به صورت دو نفره بازی کنید.

نتیجه گیری

Marvel Vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds یک بازی مبارزه ای بسیار جذاب و نفس گیر است که پیشنهاد می کنم آن را امتحان کنید. البته سبک این بازی شاید به گونه ای باشد که خیلی ها نتوانند در ابتدای کار چندان موفق باشند، اما کم کم و با تمرین زیاد می توانید خود را در رده مدعیان این بازی قرار دهید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.