بازی های رایانه ای AA77

طرفداران ورزش بوکس می توانند به سراغ جدیدترین بازی ساخته شده از روی این ورزش بروند. EA با بازی Fight Night: Champion آمده تا تمام رقیبانش را با یک ضربه knockout کند! نسخه جدید این سری از بازی ها واقعا یکی از بهترین عناوین شبیه سازی شده از روی ورزش بوکس است. قهرمان ها و رینگ های مبارزه منتظر ورزشکار جدیدی هستند که شما باید آن را در این بازی به دنیا معرفی کنید. تمرین های سخت، مبارزه های نفس گیر و کمربندهای قهرمانی در انتظار شما هستند. پس کنترلر را بردارید و با شنیدن صدای زنگ، مبارزه خود را آغاز کنید.

داستان


بازی های ورزشی داستان ندارند و جای تعجبی هم در این مسئله وجود ندارد. این عنوان هم مانند سایر بازی های ورزشی خط داستانی ندارد و بازیکن کنترل یک ورزشکار را در دست می گیرد تا با او به قهرمانی های مختلف دست پیدا کند. اما بازی با کمی زرنگی سعی کرده همین روند را برای بازیکنان جذاب کند و به نوعی کاری کند که جای خالی داستان در این بازی احساس نشود. اگر فیلم هایی مانند Rocky یا Fighter را دیده باشید، با روند این بازی بیشتر آشنا خواهید شد. بازی اجازه ساخت یک ورزشکار را به شما می دهد و پس از آن این شما هستید که باید او را همراهی کنید. در شرایط مختلف (شکست ها و قهرمانی ها) همراه ورزشکار خود خواهید بود. حتی بازی در شرایط مختلف میان پرده هایی نشان می دهد که در نوع خود بسیار جالب هستند. میان پرده هایی از روابط شما با سایرین، لحظات شادی و غم و قسمت هایی از تمرین های بسیار سخت، در مواقع مختلف بازی به نمایش در خواهند آمد. به هر حال این قسمت یکی از نکات جالب توجهی به شمار می رود که هم در نسخه های قبلی وجود نداشت و هم در سایر بازی های ورزشی چنین چیزی را شاهد نبودیم.

گرافیک


گرافیک بازی بسیار عالی و حتی فراتر از انتظار است. به جزئی ترین قسمت ها هم در این بازی توجه شده است. به طور مثال در اکثر بازی های ورزشی به محیط های اطراف و تماشاچیان توجه خاصی نمی شود، اما در این بازی چیزی که بیش از پیش جلب توجه می کند، محیط های خارج رینگ به ویژه مربیان و تماشاچیان است. تنوع تماشاگران خارج از رینگ خوب است و حتی حرکات جالبی در مواقع مختلف از خود نشان می دهند. اما تماشاچیانی که در قسمت های خیلی دور قرار دارند، بسیار معولی طراحی شده اند. ورزشکاران که از جزئیات بسیار زیادی برخوردار هستند و خیلی طبیعی و زیبا طراحی شده اند. طراحی بدن، صورت و حتی لباس ورزشی آن ها بسیار خوب صورت گرفته است. به طور مثال شورت ورزشی ورزشکاران بسیار خوب طراحی شده و از فیزیک و کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. جلوه نور روی لباس و بدن ورزشکاران به زیباتر شدن بازی کمک زیادی کرده است. حرکات ورزشکاران بسیار طبیعی طراحی شده و حتی واکنش های آن ها نیز مثال زدنی است. در زمان برخورد مشت با صورت می توانید تغییر حالت صورت ورزشکاران را مشاهده کنید. جاری شدن خون و عرق روی صورت و بدن ورزشکارها هم خیلی خوب از کار در آمده است. در هنگام مشت زدن، می توانید شاهد پاشیده شدن خون و عرق به اطراف باشید. این عنوان یکی از بهترین گرافیک ها را در بین بازی های مبارزه ای به خصوص سری بازی های Fight Night دارد.

موسیقی/صداگذاری


یکی دیگر از قسمت های خوب این عنوان همین بخش است. البته این قسمت در سایر عنوان های این سری از بازی ها در جایگاه خوبی قرار داشت. صداگذاری روی بازی های ورزشی باید بسیار طبیعی و رو به واقعیت باشد تا بتواند شرایط بازی ها را بسیار به واقعیت نزدیک کند. این بازی نیز همین کار را انجام داده و ما شاهد یک صداگذاری عالی روی این عنوان هستیم. صدای هایی که در هنگام مبارزه ها شنیده می شوند از مسابقه های واقعی ضبط شده اند و به خوبی در شرایط مختلف در بازی به گوش می رسند. هیجان تماشاچیان در لحظات مختلف بازی را می توان از روی صدای آن ها تشخیص داد. صدای خود ورزشکاران در شرایط مختلف خوب است. هنگام برخورد ضربه های مختلف، صداهای مختلفی از آن ها به گوش می رسد. گزارشگر هم بسیار خوب کارش را انجام می دهد، چون گزارش ها یکی از عوامل مهم در ایجاد هیجان در این عنوان هستند. گزارشگرها با در نظر گرفتن مسابقه های قبلی که انجام داده اید، اطلاعاتی را بیان می کنند. حتی در اوایل مبارزه اطلاعات جالبی از ورزشکاران معروف می گویند. در منوهای بازی نیز موسیقی های گوناگونی از خوانندگان مختلف به گوش می رسند.

گیم پلی


گیم پلی نکته ای است که در این نسخه تغییر زیادی کرده است. این بازی با استفاده از آنالوگ ها برای ضربه زدن و دفاع کردن پیش می رود. یکی از مشکلاتی که نسخه های قبلی این سری از بازی ها داشتند، کنترل تقریباً سخت بود. در این نسخه یکی از قسمت هایی که شامل تغییرات زیاد شده، قسمت دفاع کردن در برابر ضربه های حریف است. دو سیستم دفاع کردن جدید برای این بازی طراحی شده که یکی از آن ها زمانی است که شما می خواهید ورزشکارتان دفاع کند. در این حالت کافی است که فقط دکمه RT (در Xbox 360) را نگه دارید. در این حالت ورزشکار ضربه های حریف را در حالت عادی دفاع می کند، اما اگر حریف سریع باشد، به راحتی می تواند دفاع شما را خنثی و ضربه هایش را به شما وارد کند. حالت دوم، دفاع کردن زمانی است که ورزشکار شما به طور خودکار نسبت به ضربه های حریف واکنش نشان می دهد. این حالت با تمرین کردن زیاد و ارتقاء قابلیت دفاع ورزشکار شما به دست خواهد آمد و بهتر خواهد شد. هر چه این قابلیت را بیشتر کنید، شاهد خواهید بود که ورزشکار شما واکنش های تماشایی ای از خود به نمایش می گذارد و بازیکن حریف عملاً کاری خاصی در این حالت نمی تواند انجام دهد. هر چه قدرت ورزشکار شما در این حالت قوی تر باشد، می توانید سریع تر از حالت دفاع به حالت حمله در بیایید. پس از ضربه حریف می توانید به سرعت ضربه خود را به او بزنید. در برخی از حالت های دفاع باید سر بازیکن را حرکت دهید. برای اینکار هم لازم است که دکمه LT را گرفته و آنالوگ سمت چپ را حرکت دهید. نگه داشتن دکمه LT در واقع پاهای ورزشکار را حرکت می دهد و آنالوگ سمت راست هم باعث می شود که بتوانید سر را تکان بدهید. هنگام تکان دادن سر نیز می توانید ضربه های غافلگیر کننده ای هم به حریف بزنید. چون در هنگام ضربه زدن گارد حریف باز است، می توانید با این روش ضربه های محکمی را به او بزنید. یکی دیگر از مسائلی که در این بازی جلب توجه می کند، فریم بالای آن است. این بازی با اجرای 60 فریم در ثانیه یک هیجان خاص را به بازی و بازیکنان بخشیده است. Fight Night: Champion گیم پلی بسیار زیبایی دارد و هر چه بتوانید در این عنوان با حرکات و نحوه اجرای آن ها آشنا شوید، بازی برای شما لذت بخش تر خواهد شد.

نتیجه گیری


اگر یک شبیه ساز مبارزه ای بسیار خوب وجود داشته باشد، آن همین Fight Night: Champion است. تجربه واقعی و خشن ورزش بوکس را در این بازی می توانید حس کنید. می توانید قهرمانی های مختلف این ورزش را در قالب یک بازی به دست بیاورید.



نظرات شما عزیزان:

?
ساعت17:33---6 تير 1390
مزخرف

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.