چشم در چشم با جنگ!
 
بازی های رایانه ای AA77

رقابت Call of Duty و Battlefield امسال وارد فصل تازه ای شده است. حتی کار به جایی رسیده که سازندگان و مسئولان دو کمپانی Activision و EA با توپ پر به جنگ هم می روند و در صحبت های مختلف، بر بازی رقیب می تازند! با این حال و هوای به وجود آمده، این سوال پیش می آید که کدام یک از این عنوان ها، واقعاً ارزش خریدن را دارد؟ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در کشور ما که قیمت بازی ها از 3 هزار تومان تجاوز نمی کند، شاید این موضوع چندان مهم نباشد! اما به هر حال ما در این مطلب به معرفی نقاط قوت هر کدام از این دو بازی می پردازیم و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام یک بهتر هستند.

 

Modern Warfare 3

سری بازی های Call of Duty همیشه عناوینی بسیار سریع بوده اند که قسمت تک نفره تقریباً کوتاهی داشته اند. این موضوع در سری Modern Warfare مشخص است. بازی Modern Warfare 3 نیز پا جای نسخه های قبلی MW گذاشته و در قسمت تک نفره بازیکنان را به نقاط مختلف دنیا می برد. اکشن سریع، همچنان برگ برنده این بازی به حساب می آید. تا آنجایی که مشخص شده، صحنه های سینمایی و حماسی زیادی در بازی وجود دارند که بخش داستانی را بسیار هیجان انگیز کرده اند. با توجه به سابقه سری بازی های Modern Warfare در نمایش یک قسمت تک نفره عالی، به نظر می رسد که از این نظر نسبت به BF3 برتری داشته باشد.

بخش چندنفره!

Modern Warfare 3 دارای قسمت های جدیدی در بخش چندنفره است. این بخش به بازیکنان پاداش های مختلفی می دهد. پاداش هایی که تنها برای کشتن به بازیکن داده نمی شوند. در این بازی مودهای کاملاً جدیدی مانند Team Defender و سلاح های جدید و سیستم پیشرفت تازه ای برای بازیکنان طراحی شده اند. همچنین آیتم های مختلفی برای سلاح های گوناگون طراحی شده که بازیکنان می توانند به وسیله آن ها سلاح خود را به شکلی دیگر دربیاورند. به طور کلی بخش چندنفره بسیار هیجان انگیزی در این بازی طراحی شده و از بالانس بهتری نسبت به نسخه های قبلی برخوردار است.

صحنه های حماسی!

 در این نسخه، دنیا را در جنگ مشاهده خواهید کرد. جنگی به شدت خونین. هر چه باشد، جنگ جهانی سوم را در این بازی شاهد خواهید بود. این بازی قرار است حماسی تر از نسخه های قبلی باشد. در دموهای به نمایش درآمده از این عنوان، بخصوص دموی E3، تنها بخشی از این نمایش نفس گیر منتشر شد. شهرهایی مانند نیویورک در آتش جنگ می سوزند. گیم پلی بازی نیز به صورتی طراحی شده که فضای آن، بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهد. در سری بازی های BF صحنه های حماسی زیادی مانند آنچه در Call of Duty وجود دارد، دیده نمی شود!

ارزش تکرار زیاد

سری بازی های Call of Duty از آن عنوان هایی هستند که ارزش بالایی در بازی کردن دارند. به طور مثال می توان به عناوین World at War یا Modern Warfare اشاره کرد که هنوز که هنوز است، بازیکن ها دست از سر آن ها برنداشته اند و این عنوان ها هنوز برای آن ها قدیمی نشده اند. این موضوع بر خلاف آن چیزی است که برای بسیاری از بازی ها رخ می دهد. هنوز می توان در بخش آنلاین بازی Modern Warfare بازیکن های زیادی را پیدا کرد که مشغول بازی کردن هستند. این سری از بازی ها واقعاً از ارزش تکرار زیادی برخوردار هستند. بازی کردن به صورت Co-Op در قسمت چندنفره هم هیجان بازی را زیاد کرده و بازیکنان می توانند چند باری هم این قسمت ها را با دوستانشان بازی کنند.

نتیجه

Modern Warfare 3 به شدت حماسی به نظر می رسد و همانند BF3 آنقدر واقعی طراحی شده که نفس ها را در سینه حبس می کند و هیجانی بی مثال را به بازیکنان انتقال می دهد، اما شاید بخش تک نفره کوتاه عاملی باشد که باعث شود این هیجان دوام چندانی نداشته باشد. تغییرات ایجاد شده در بخش چندنفره باعث شده که آن قسمت هم عالی به نظر برسد.

 

Battlefield 3

یکی از برتری های بزرگ Battlefield 3 نسبت به Modern Warfare 3 همین موتور بازیسازی Frostbite 2 است. این موتور بازیسازی نه تنها یک فضای بسیار واقعی و خیره کننده را به وجود آورده، بلکه یکی از چشم نوازترین جلوه های بصری در بین بازی های موجود را پیش روی بازیکن قرار می دهد. توجه به جزئیات بسیار عالی است. نورپردازی بازی بسیار شگفت انگیز است و انیمیشن ها این حس را به بازیکن منتقل می کنند که واقعاً با سربازان واقعی روبرو است.

 

تخریب پذیری فوق العاده محیط!

سری بازی های Battlefield به خاطر محیط های به شدت تخریب پذیرشان مورد توجه بوده اند. BF3 نیز آمده تا با فیزیک بی مثالش، همه بازی های اکشن را به چالش بکشد! تخریب پذیری محیط در بازی BF3 شگفت انگیز است و به مراتب از نسخه های قبلی Battlefield بهتر است. در Bad Company 2 می توانستید برای از بین ساختمان ها هر کاری که خواستید، انجام دهید. حال با Frostbite 2 همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و این موضوع به مراتب هیجان انگیزتر شده است.

به شدت واقعی

سری بازی های BF همیشه محیط های واقعی را پیش روی بازیکنان قرار می دهند. محیط هایی که بازی کردن در آن ها و لذت تیراندازی در آن ها را نتوان در بازی های دیگر تجربه کرد. در این بازی همه چیز بسیار بهتر شده است. سلاح های واقعی، صداگذاری بسیار عالی و شگفت انگیز در کنار تخریب پذیری فوق العاده، این بازی را بسیار واقعی جلوه می دهند. BF3 واقعی تر از سایر BFهای موجود طراحی شده و از این نظر فاصله زیادی با Modern Warfare 3 پیدا کرده است. برای کسانی که به دنبال یک تجربه واقع گرایانه هستند، این عنوان به شدت پیشنهاد می شود.

بخش چندنفره هیجان انگیز!

شاید سری بازی های Call of Duty بخش چندنفره بسیار خوبی داشته باشند، اما این موضوع دلیل نمی شود که Battlefield 3 قسمت چندنفره بدی داشته باشد. سری Bad Company از جمله بازی هایی بودند که بخش چندنفره آن را می توان به عنوان سمبلی برای بازی های تیراندازی نام برد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که سری بازی های BF همیشه دارای بخش چندنفره بسیار قدرتمندی بوده اند و همیشه برای این قسمت شناخته می شدند. بخش چندنفره بازی Battlefield 3 بسیار عالی است و ارزش ساعت ها وقت سپری کردن در آن را دارد. Modهای متنوع تر از MW3، میزان بازیکنان بیشتر (64 بازیکن روی PC) این قسمت را به برگ برنده این عنوان تبدیل کرده است.

نتیجه

اگر خواهان تجربه یک بازی به شدت واقعی هستید که جنگ های نظامی را به نمایش درمی آورد، Battlefield 3 عنوان با ارزشی است و حتماً ارزش خرید را دارد. همچنین بخش چندنفره آن بسیار فوق العاده خواهد بود و تمام بازیکنان را وسوسه می کند که یکبار آن را تجربه کنند. در کنار موارد نام برده شده، بخش داستانی بازی به مراتب طولانی تر از Modern Warfare 3 است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 1 مهر 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.