به خاطر یك مشت نخ!
 
بازی های رایانه ای AA77

ایده كنترل كردن عروسك های خیمه شب بازی با Kinect خیلی جالب است، ولی موضوع جالب تر اینجاست كه Twisted Pixel یك بازی وسترن را در قالب چنین نمایشی جای داده و حال شما باید با دستان خود عروسك خیمه شب بازی این داستان را حركت بدهید.

داستان

داستان The Gunstringer آنچنان چیز خاصی ندارد، ولی باز جای شكرش باقی است كه یك نیمه داستانی در یك بازی Kinect ببینیم! ابتدا پشت صحنه یك نمایش خیمه شب بازی را نشان داده می شود. مردم روی صندلی های خود می نشینند و آماده تماشای نمایش هستند. بچه های Twisted Pixel عروسك Gunstringer را روی صحنه می برند و یك گونی خاك روی او می ریزند و یك سنگ قبر هم بالای سرش می گذارند. از اینجاست كه پرده ها كنار می روند و راوی داستان، نمایش را روایت می كند. داستان در غرب وحشی اتفاق می افتد. یك هفت تیركش معروف همراه با همكاران خود انواع و اقسام جرم ها را انجام داده اند، ولی همدستانش به وی خیانت كرده و او را می كشند. طی یك اتفاق عجیب Gunstringer از قبر خود بیرون می آید، خیزان خیزان حركت كرده و سپس تعادل خود را بدست می آورد و تصمیم می گیرد که انتقام خود را از همدستان سابقش بگیرد. داستان خیلی ساده و البته كلیشه ای است و صرفاً بهانه ای برای اجرای گیم پلی آن است.

 

گرافیك

گرافیك بازی از نظر تكنیكی به هیچ وجه حرفی برای گفتن ندارد، ولی تا به حال هم بازی خیره كننده ای در زمینه گرافیك روی Kinect عرضه نشده است. از طرفی بعضی طراحی ها جالب هستند، مثل درخت های كاغذی و یا دست واقعی انسانی كه وارد تصویر می شود و خرابكاری می كند و یا طراحی خنده دار دشمنان كه بیشتر مناسب بچه ها است. بازی داخل یك دكور اتفاق می افتد، پس محیط ها به غیر از خاك روی زمین (كه بد هم كار شده است) واقعی نیستند.

موسیقی/صداگذاری

در طول بازی صدای تماشاگران را می شنوید كه به حركات شما پاسخ می دهند. مثلاً اگر چند نفر را طی یك حركت بكشید، هورا می كشند و یا اگر تیر بخورید، صدای هیجان آن ها را می شنوید. راوی بازی هم نقش خود را به خوبی ایفاد كرده است. صدای جالب او و گزارش تمام كارهایی كه روی صفحه بازی انجام می دهید، خیلی جالب است و جوی جالب به داستان و فضای The Gunstringer داده است. موسیقی بازی هم هیجانی كار شده و آهنگ های قدیمی مناسب با زمان بازی در آن شنیده می شوند.

گیم پلی

همانطور كه گفته شد، در این بازی شما كنترل نخ های یك عروسك (Gunstringer) را بر عهده دارید و باید یك نمایش پر حادثه را به مخاطبان نشان دهید. محیط های بازی همه داخل دكور اتفاق می افتند و گاهی می توانید تماشگران را هم از داخل محیط غرب وحشی بازی ببینید. با دست چپ باید نخ ها را تكان دهید كه اصولاً به چپ و راست رفتن و پریدن محدود می شوند، چون حركات شخصیت اول On-Rail است و خودش حركت می كند و شما فقط باید مسیر او را مشخص كنید و یا از روی موانع بپرید. تیراندازی بازی هم جالب است. با دست راست خود باید نشانه ها را روی هدف ها ببرید و با بالا بردن بازوی خود (مثل شلیك كردن اسلحه) می توانید شلیك كنید.

هر چقدر كه هدف گیری كرده باشید، به همان میزان هم با یك حركت شلیك می كنید. یعنی می توانید در یك لحظه با شش گلوله داخل اسلحه خود شش نفر را از بین ببرید. در مراحل جلوتر، بصورت دو اسلحه هم می توانید حمل كنید كه طی بعضی صحنه های جالب باید با دو دست خود شلیك كنید. از كلاغ ها تا گاوه ها و گنگسترها قابل شلیك هستند و بعضی وقت ها با شلیك به بسته های TNT می توانید انفجار بزرگی در محیط ایجاد كنید. بعضی مراحل بازی به صورت دو بعدی هستند و باید از موانع جاخالی داده و پیشروی كنید. این مراحل كمی شبیه به LittleBigPlanet كار شده اند. گیم پلی بازی چیز خاصی ندارد و بیشتر فضای خنده دار و جالب آن جذاب است. Boss Fightهای بازی هم همان رفیق های قدیمی شما هستند كه باید انتقام خود را از آن ها بگیرید. Gunstringer یك بازی كوچك است كه در 4 ساعت تمام می شود.

نتیجه گیری

The Gunstringer یك بازی كوچك است كه حتی قیمت آن هم نصف قیمت معمول است. همین ایده جالب و ساده بودن و قیمت مناسب آن، از نكات مثبتش به حساب می آیند و برای كسانی كه Kinect دارند، به خصوص افراد كم سن می تواند خیلی جذاب باشد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.